La plantilla de Nissan podria tenir una sortida quan l’empresa automobilística marxi de Catalunya. Segons Foment del Treball, un fabricant de bateries elèctriques està disposat a invertir 3.500 milions d’euros a reindustrialitzar les plantes de Nissan de la Zona Franca i mantenir-ne els treballadors. Alguns mitjans de comunicació asseguren que grans companyies internacionals com LG Chem i Schneider Electric estan interessades a instal·lar-se a les plantes catalanes de Nissan, però ara per ara no hi ha cap proposta tancada.

El president de Foment, Josep Sánchez Llibre, ha assegurat en una entrevista a l’ACN que l’empresa fabricant de bateries elèctriques, de la qual no ha volgut donar més detalls per motius de confidencialitat, vol instal·lar-se a Catalunya “sí o sí” i podria crear 3.000 llocs de feina directes i 18.000 d’indirectes. Assegura, a més, que el projecte d’aquest fabricant està “bastant ben elaborat” i que també actuaria com a proveïdor de Seat i d’altres plantes del sud d’Europa.

LG i Schneider Electric, els primers noms

Després de les declaracions de Sánchez Llibre, al llarg d’aquest divendres s’han conegut noms de companyies internacionals que tenen la intenció d’aterrar a Catalunya i ocupar les plantes actuals de Nissan. TV3 n’ha donat el primer: la sud-coreana LG Chem. Més tard, ho ha fet l’ACN amb Schneider Electric.

El nou conseller d’Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa, ha qualificat de “molt bona notícia” la possible instal·lació d’un fabricant de bateries elèctriques. En declaracions a Catalunya Ràdio, Tremosa ha obert la porta que puguin tenir ajudes públiques si la Generalitat té marge pressupostari i “fes falta”.

Continuen les negociacions

Ara bé, ara per ara, no hi ha cap proposta consolidada. De fet, hi ha diversos projectes sobra la taula i les negociacions entre les administracions i les empreses continuen. Així ho indiquen fonts del Departament d’Empresa i Coneixement, que apunten que hi ha altres ofertes “igual de sòlides”.

L’oferta del fabricant de bateries s’haurà de negociar ara a la mesa per a la reindustrialització de Nissan, en què es tracten les iniciatives per intentar ocupar el lloc de la marca nipona, que el mes de maig va anunciar el tancament de la planta de la Zona Franca. Aquesta mesa ha acordat reunir-se un cop cada mes.

Els treballadors, esperançats

Malgrat que no hi ha cap confirmació oficial, els treballadors es mostren esperançats: confien que pugui arribar una solució per al conjunt de la plantilla de Nissan i valoren positivament la possible arribada d’un fabricant de bateries. “És un projecte de futur, de tecnologia punta. Podria ser una bona empresa que donés feina a tots els treballadors de la Nissan i també a tots els del teixit industrial. Seria un bon projecte“, ha explicat Xavier Turrillo, membre del comitè d’empresa, en declaracions a betevé.