Creu Roja ha presentat la campanya “#EncaraNo” amb l’objectiu d’ajudar el 70 % de famílies que atén aquesta entitat i que es troben en una situació de pobresa crònica. La campanya vol ampliar la complicitat entre voluntaris, empreses i institucions perquè les persones en situació de vulnerabilitat es puguin formar i trobar feina. També pretén visibilitzar la tasca que es desenvolupa des de Creu Roja per arribar a aquestes persones. Per això disposa de diversos vídeos i altres materials audiovisuals que l’entitat difondrà a través de les xarxes socials.

Enric Morist, coordinador de Creu Roja a Catalunya, ha explicat que les 200.000 persones que ajuda l’entitat no han crescut en extensió però, en canvi, cada cop estan pitjor. Per aquest motiu, Antoni Aguilera, president de l’entitat, ha destacat que és molt important que aquestes persones en situació de vulnerabilitat crònica “tornin al mercat laboral per sortir de la pobresa”.

A la presentació de la campanya també hi ha assistit el conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir el Homrani, que ha destacat la necessitat de desplegar la renda garantida de ciutadania perquè durant vuit mesos no ha estat possible per “l’anomalia que ha viscut aquest país”. La campanya “#EncaraNo” parteix de l’estudi Pobresa intermitent: entre la recuperació i la cronificació, que Creu Roja va presentar el mes de juny.