Barcelona elimina papers de la contractació

L’impacte de la crisi de la covid-19 en l’economia de famílies i empreses fa preveure un augment en la demanda de crèdits bancaris en els propers mesos. Per això, l’Ajuntament ha posat en marxa un servei d’assessorament dirigit a famílies, autònoms i petites empreses per detectar clàusules abusives i males praxis dels bancs i les empreses de crèdit.

El consistori explica que les consultes s’han de presentar mitjançant el formulari de reclamacions del web de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) i, en cas de ser una empresa, es poden dirigir al correu de l’OMIC. Aquest organisme municipal avaluarà l’oferta de l’entitat de crèdit i informarà els consumidors si aquestes condicions inclouen clàusules abusives i farà una avaluació dels riscos. En cas necessari, s’oferirà l’opció de fer una reclamació, queixa o denuncia al banc.

Reclamació al Banc d’Espanya i al Ministeri d’Economia

La bústia de queixes compta amb l’assessorament d’ASUFIN, una associació de consumidors especialitzada en la contractació bancària. Segons informa l’Ajuntament, la inciativa permetrà detectar males pràctiques de les entitats de crèdit i informar-ne el Banc d’Espanya i el Ministeris d’Economia i de Consum.

Més consultes sobre consum

Durant els mesos de març i abril, el telèfon d’informació 010 ha augmentat un 68 % les consultes de ciutadans sobre consum respecte al mateix període de l’any passat. També l’OMIC ha augmentat l’activitat, amb 858 consultes durant els darrers dos mesos, un 15 % de les quals han estat relacionades amb el coronavirus.

L’Ajuntament explica que en les primeres dates d’estat d’alarma les comunicacions estaven relacionades amb la cancel·lació de productes i serveis contractats, mentre que en les setmanes següents van centrar-se en el pagament d’hipoteques, lloguers, i subministrament de la llar.