En el marc del Mobile World Congress, aquest dilluns s’ha inaugurat la sisena edició del saló 4YFN (Four Years from Now). Aquest esdeveniment està pensat com una plataforma per promocionar les empreses emergents i connectar-les amb inversors i altres companyies. L’edició d’aquest any del 4YFN té més de 300 ponents, 760 expositors i patrocinadors i més de 1.000 inversors. Un 20 per cent de les “start-ups” que hi participen són catalanes. L’organització espera l’assistència de 21.000 persones.

El sector amb més presència entre les empreses emergents que hi participen és el del negoci i la productivitat, amb un 13,81 %, seguit del de les ciutats intel·ligents i la mobilitat (12,70 %), i el de la salut i l’àmbit agroalimentari (12,54 %). El saló 4YFN fins i tot ha arribat a l’estratosfera, gràcies a un globus que s’ha enlairat amb el premi de l’esdeveniment i el contingut de les conclusions de les empreses emergents que hi participen. El guardó ha estat recuperat quan ha retornat a la Terra i s’entregarà al guanyador del premi 4YFN Startup of the Year 2019.

Globus del 4YFN que s'ha enviat a l'estratosfera

L’Ajuntament acompanya 20 “start-ups” al 4YFN

L’Ajuntament de Barcelona acompanya 20 empreses emergents de la comunitat de Barcelona Activa a l’estand que l’empresa municipal ha instal·lat al saló 4YFN. L’objectiu és “incentivar” l’activitat d’aquestes empreses i el seu “coneixement en el mercat local i internacional”. Els projectes triats agafen diversos àmbits com la biomedicina, la música, els jocs, la gastronomia o el sector audiovisual. D’aquesta manera, es pretén que aquestes empreses “agafin volada” d’aquí a quatre anys, com ha passat amb algunes de les que van participar en les edicions del 2015 i el 2016.

Per primer cop Barcelona Activa també contribueix al premi 4YFN Startup of the Year 2019 oferint a l’empresa guanyadora una estada de tres mesos a la incubadora MediaTIC del 22@.

Estand de Barcelona Activa al saló 4YFN