El portaveu de l’Agrupació Taxi Companys, Luis López, ha assegurat a ‘El matí de Barcelona‘ que la recaptació dels taxistes s’ha incrementat entre un 30 i un 40 % des que Uber i Cabify van deixar d’operar a Barcelona. Per López, això demostra que els VTC funcionaven com a taxistes, i que els estaven traient la feina i la recaptació. A més, considera que la situació dels taxistes davant d’aquest intrusisme era de desesperació i que havia arribat un moment que pràcticament “només es cobrien costos”.
López també ha assegurat que el sector del taxi està plenament capacitat per assumir la demanda que es genera en dies com els del Mobile World Congress. El portaveu de l’Agrupació Taxi Companys ha recordat que Uber encara no treballava a Barcelona l’any passat durant el congrés, i que Cabify només ho havia fet els dos o tres anys anteriors. També ha explicat que a la ciutat continuen operant uns 4.000 vehicles amb llicència de VTC “sense cap problema” perquè treballen de “forma legal”, i que també n’acostumen a venir de fora aquests dies del Mobile per cobrir la demanda.
Els conductors de VTC no es creuen que els taxis facturin més
En el mateix programa, ‘El matí de Barcelona’, el conductor de Cabify Armand Baquero ha rebatut les afirmacions de López. Baquero assegura que és “una mentida més” que el taxi hagi augmentat la facturació un 40 %, i que continuen havent-hi molts taxistes circulant amb la llum verda per la ciutat.
Baquero també ha negat que els taxistes diguin que poden assumir el volum de feina que es genera en dies com els del MWC, i posa com a exemple les cues “quilomètriques” que, segons explica, es van produir a l’aeroport el dia abans de la inauguració del congrés de gent esperant un taxi i queixant-se perquè no hi havia vehicles de VTC. En la mateixa entrevista, Baquero ha anunciat que els treballadors de les VTC es mobilitzaran durant aquests dies del Mobile per explicar als usuaris per què no poden treballar a la ciutat.