Catalunya no vol perdre la cursa per tornar a ser una destinació atractiva per al turisme i recuperar les xifres de visitants prèvies a l’aturada forçada per la pandèmia del coronavirus. Per això s’ha dissenyat una campanya d’estiu adreçada als catalans, a qui es convida a redescobrir el país, però també al públic estatal i als estrangers. Amb aquest objectiu els anuncis s’han fet en català i castellà, però també en altres idiomes per atraure turistes de fora. El govern de la Generalitat hi destinarà una inversió rècord de 7,4 milions d’euros.

“Tornar a Catalunya a la posició de lideratge”

La primera onada de la campanya, amb un pressupost de 3,3 milions d’euros, s’adreçarà als mercats català, estatal i internacional de proximitat, bàsicament França, Alemanya, el Regne Unit i Benelux. La segona part de la campanya es difondrà a la tardor i s’allargarà fins al 2021, segons ha anunciat la Consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, en l’acte de presentació. En aquest cas, el govern destinarà 4,1 milions d’euros per “recuperar” altres mercats i tornar Catalunya a la “posició de lideratge”.

A banda de la consellera, també han participat en la presentació el president de la Generalitat, Quim Torra, i el primer tinent d’alcalde i vicepresident de la diputació de Barcelona, Jaume Collboni. Aquesta campanya té el suport de Turisme de Barcelona, que ja fa temps que treballa en una estratègia per recuperar el turista nacional i francès.