La comunitat britànica a Barcelona ja sap on dirigir-se en cas de tenir dubtes sobre la sortida del Regne Unit de la Unió Europea. L’Ajuntament ha engegat aquest dimecres l’anomenat Punt Brexit, un estand d’atenció fix i presencial a l’Oficina d’Atenció a les Empreses, al 22@. Funciona tots els dies laborables, amb cita prèvia: de dilluns a dijous, de 8.30 h a 18 h, i els divendres, de 8.30 h a 14.30 h.

S’hi ofereix assessorament sobre la qüestió a ciutadans, empreses i talents. De fet, el Punt Brexit s’ha posat en marxa amb els objectius següents:

  • Resoldre dubtes i reduir la inquietud dels ciutadans britànics que viuen a la ciutat; el padró municipal del gener del 2019 estima que a Barcelona n’hi ha més de 8.500.
  • Informar les empreses de capital britànic sobre com les pot afectar el Brexit. Segons el consistori, n’hi ha prop de 660 establertes a Catalunya.
  • Donar suport a empreses que vulguin establir-se a la capital catalana a conseqüència de la sortida del Regne Unit de la Unió Europea.

Atenció també via web

Segons l’Ajuntament, el Punt Brexit és una iniciativa pionera a tot el país, i no és només presencial, sinó que hi ha servei en línia: el consistori ha posat en funcionament un apartat específic al web Barcelona International Welcome, el portal de benvinguda a les persones estrangeres. En aquest cas, també va dirigit al talent del Regne Unit o internacional que es plantegi venir a viure a la ciutat.

La posada en marxa d’aquest punt d’atenció s’emmarca en les accions del Pla Brexit de l’Ajuntament.