La Mercè musical recupera enguany un escenari històric com és el Moll de la Fusta. Els dos escenaris, un al costat Llobregat, l’altra al costat Besòs, han començat a funcionar aquest 23 de setembre, primer dia d’una Mercè marcada encara per la covid-19, amb entrades adquirides prèviament i aforaments limitats (500 a cada escenari del Moll).

A cada escenari del Moll de la Fusta hi ha hagut tres actuacions, totes emmarcades en el BAM, dirigit per primera vegada per la cooperativa L’Afluent. Un col·lectiu en el qual conviuen visions diferents que vol estar atent a propostes eclèctiques, més enllà d’estils musicals i que representin la diversitat de gènere.

Assistència discreta

La primera actuació, amb escàs públic, l’ha protagonitzat la cantautora valenciana Sandra Monfort a l’Escenari Besòs. Una hora després ho ha fet, amb una mica més d’assistència, el raper francès d’ascendència senegalesa Le Diouck, força popular al seu país perquè, a més, desfila com a model per diverses marques.

El sistema de reserva d’entrades a través del web fa que s’adquireixi localitat per a un espai amb tots els concerts que hi tenen lloc. Però hi ha qui ha resevat pensant en un artista i no necessàriament en els tres que oficien. Potser per això, inicialment, es veien moltes butaques buides. Alguns assistents han sortit del recinte perimetrat per ballar sense mascareta, però se’ls ha obligat a tornar a l’interior.

Al costat Llobregat ha actuat, també, Ed Maverick i Cariño, mentre que al costat Besòs ho han fet, després de Le Diouck, Paranoid 1966 (en substitució d’Issam) i Crystal Murray.