El Pitching Audiovisual arriba a la sisena edició amb el Clúster Audiovisual Català. L’objectiu és que els joves creadors defensin, en set minuts i davant de les grans productores del país, els seus projectes audiovisuals.
On el jove talent es troba amb la indústria
No és fàcil que un projecte de final de carrera vagi més enllà de l’àrea d’influència de la universitat. El Pitching Audiovisual trenca aquesta limitació i posa en contacte el jove talent audiovisual amb les productores més rellevants del sector.
Les xifres, tot i el moment de pandèmia i de desacceleració del sector, són força esperançadores. D’entrada ,el talent dels joves no defalleix i, en aquesta edició, s’han presentat un 40 % més de projectes. Les productores, per la seva banda, comencen a despertar-se del confinament imposat per la pandèmia i aposten per començar a activar les produccions.
Tot plegat fa que les previsions per als projectes d’aquests joves i aquells que es van veure aturats el mes de març siguin moderadament optimistes.
Un model d’èxit
Les xifres del Pitching Audiovisual demostren que la fórmula funciona. Dels 130 projectes presentats en les darreres cinc edicions, el 40 % s’han produït o es troben en fase de producció. Del Pitching han sortit projectes tan reeixits com la sèrie ‘Les de l’hoquei’, que va sorgir del projecte d’unes estudiants de la Pompeu Fabra, o la sèrie d’animació ‘Días de mierda’, que es va poder veure al ‘Tube d’assaig’, de betevé, i que ara mateix es troba dins del catàleg de la plataforma Filmin.