‘Faith’
, de la italiana Valentina Pedicini, ha estat la gran triomfadora del DocsBarcelona i ha guanyat el premi al millor documental. L’obra penetra en el dia a dia d’una secta de monjos guerrers, formada per lluitadors d’arts marcials que es preparen per salvar el planeta quan arribi l’apocalipsi. A més, el jurat ha concedit una menció especial a ‘The letter’, de la keniana Maia Lekow i de l’australià Christopher King.
Aquest 2020, el certamen ha acollit 36 documentals provinents de 22 països. L’atípica edició en línia d’aquest any, ha fet que les pel·lícules es poguessin visionar a través de la plataforma Filmin sense estrenes ni clausures presencials.
El públic premia ‘¿Puedes oírme?’
‘¿Puedes oírme?’
, de Pedro Ballesteros, s’ha endut el premi del públic i els espectadors adolescents han otorgat el premi Docs&Teens a ‘Lo que diran’, de Nila Núñez. El festival, també ha reconegut els cineastes que debuten en el món dels documentals. Aquest any, el director Artemio Benki ha guanyat el premi al nou talent, per ‘Solo’. El Jurat Jove Reteena ha distingit ‘That which does not kill’, de la cineasta belga Alexe Poukine, que s’aproxima, amb rigorositat i delicadesa, al tema de la violació.
Un dels documentals més esperats d’aquesta 23a edició era ‘Overseas’, de Sung-A Yoon. La directora francocoreana ha guanyat el premi Amnistia Internacional Catalunya per aquesta pel·lícula, que retrata les acadèmies d’esclavatge encobert en què es formen milers de dones filipines abans de viatjar al primer món per guanyar-se la vida com a treballadores de la llar.
El certamen tanca amb rècord de públic
La situació d’excepcionalitat provocada per la pandèmia no ha fet enrere els amants dels documentals. De fet, el DocsBarcelona ha tancat la 23a edició amb rècord de públic: 130.000 espectadors. El director del festival, Joan González, celebra el creixement del certamen: “Fa quatre anys vam tenir per primer cop més de 10.000 espectadors, fa dos superàvem els 25.000, incorporant també els visionats en línia, i aquest any, els 130.000 espectadors”.