El Bonus Cultura, l’abonament que l’Ajuntament de Barcelona va crear a l’estiu per fomentar el consum cultural, no ha satisfet les expectatives creades. En una primera fase es van posar a la venda 50.000 abonaments, però fins ara se n’han venut 6.885. El consistori manté que és “una bona mesura”, però atribueix l’escassa acollida als diversos tancaments que ha afrontat el sector cultural per la pandèmia.

L’abonament té un valor de 40 €, dels quals l’usuari en paga 30 i l’Ajuntament posa els altres 10. Amb el Bonus Cultura es poden fer compres en llibreries, cinemes, teatres i concerts. L’Ajuntament preveia destinar-hi 2 M € per a un total de 200.000 abonaments. “La situació sanitària ha fet que el 80 % dels negocis culturals hagin estat tancats”, ha lamentat el gerent d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica Albert Dalmau, que ha admès que “no hem arribat a on volíem”.

Dalmau, però, ha assegurat que el sector cultural “valora bé” la iniciativa i ha destacat que s’han pogut fer acords amb diverses plataformes de venda en línia per incloure-hi el Bonus Cultura. “Esperem que es revitalitzi amb l’obertura de la cultura”, ha afegit Dalmau. La iniciativa disposa de 174 establiments adherits.