Des de dijous passat, Seat ha fabricat 100 respiradors per atendre pacients greus de coronavirus ingressats a les unitats de cures intensives dels hospitals. Des que divendres Sanitat els va homologar, l’automobilística té un equip de 30 persones dedicades a produir aquest aparell en una de les plantes de la seu de Martorell. Es tracta de la planta on fins fa bon poc hi fabricaven el subxassís del model León.

A partir del model OxyGen de Protofy han aconseguit fer accionar un ventilador que té un rentaparabrises com a motor i que funciona sense que ningú l’hagi de fer anar.

En aquesta línia, la responsable del Departament d’Enginyeria de Processos de Seat, Alícia Molina, remarca que “no és un respirador” convencional, ja que és molt més senzill que aquests i només serveix per fer front a l’emergència actual.

Arriben als hospitals

De moment, a través de Correus, l’automobilística ha repartit respiradors a cinc hospitals diferents de tot l’estat. A banda del Ramón y Cajal de Madrid, que en té una desena, a Barcelona en disposen l’Hospital de Bellvitge —que en té 40—, el del Mar i el Clínic. També el Germans Trias i Pujol de Badalona, com es veu en aquesta imatge cedida per Correus.

Segons Molina, hi ha altres hospitals de l’estat que els n’han demanat com ara centres de Granada, Albacete o Múrcia.

Augmentar els torns

L’objectiu de l’automobilística és fabricar-ne 300 al dia, però per arribar-hi els cal formar més treballadors. La intenció és tenir tres torns de 30 treballadors —un de matí, un de tarda i un de nit— i que cada grup faci 100 respiradors diaris. Molina ha informat que els treballadors que formaran part dels torns de tarda i nit estan observant els seus companys per aprendre el procés, sempre salvaguardant una distància d’un metre i mig entre ells.