Últims retocs al recinte de Montjuïc. We go city és una de les empreses emergents que seran en aquesta tercera edició del 4 years from now. Estan enllestint els últims detalls al seu estand. Treballen des de fa temps en un projecte que a través d'una aplicació de mòbil o altre suport serà capaç de planificar al turista el seu viatge perfecte i amb els seus gustos. Aquest any formaran part dels 300 expositors presents en aquest espai dedicat a l'emprenedoria i la innovació. "Nosotros innovamos y si hay que innovar es el mejor lugar para hacerlo. En el Mobile World Congress está bien, está la gente consolidada pero lo que somos nosotros somos innovadores. Miradnos estamos haciendo cosas nuevas, cosas totalmente disparatadas. Si queremos hacer algo loco, este es el lugar para hacerlo." "Aquí, al 4 Years From Now a la Fira de Montjuïc tot comença ja a prendre forma per acollir a partir de dilluns les propostes més innovadores" "L'assistent al 4YFN es trobara 460 'start-ups' seleccionades dels principals hubs del mon presentant el seu projecte. Més de 500 inversors buscant aquest 'partner' o aquest projecte on volen participar." Amb el Mobile World congress, el 4 Years From Now s'ha anat consolidant com a escenari d'experimentació. Un model que es consolida, amb més metres quadrats i més expositors. El 2013, quan va engegar, hi va haver 2000 visitants... ara, tres anys després, se n'esperen 12.000.

L’esdeveniment obrirà portes del 22 al 25 de febrer, al recinte firal de Montjuïc, i se celebrarà al Congrés Mundial de Telefonia Mòbil. Per això, durant tot el cap de setmana, màxima activitat per posar a punt els seus estands al 4YFN i fer-los lluir durant els dies que s’allarga la trobada. La finalitat és atraure la mirada dels gairebé 500 inversors que s’acostaran fins a la cita, la que acollirà els emprenedors de la telefonia mòbil. Aquest dissabte s’ha passejat per recinte de Montjuïc el màxim responsable del Congrés, John Hoffman, per constatar que els treballs s’enllesteixen a bon ritme.

El director executiu del 4YFN, Esteban Redolfi, assegura que després de tres anys, l’esdeveniment s’ha consolidat i cada vegada són més les empreses que hi volen participar. Davant d’aquesta demanda, la fira ha ampliat l’espai fins a 18.000 metres quadrats, 8.000 més que en les darreres edicions. Una gran superfície que acollirà més de 300 empreses emergents (o “start-ups”).

Segons Redolfi, la fira és com un laboratori d’idees per a projectes que ja estan en marxa i, per això, rep el nom de 4 Years From Now, o 4YFN. És una expressió que als Estats Units s’aplica als emprenedors i a les noves iniciatives. Des del punt de vista econòmic, una empresa emergent necessita quatre anys per arrencar i consolidar-se dins del mercat.

Durant els quatre dies que dura la trobada, es faran tres competicions per promoure i impulsar el talent dels participants. Per tot plegat, els organitzadors esperen atraure prop de 12.000 assistents al recinte firal de Montjuïc.