Les gairebé 3.000 terrasses que han baixat a la calçada durant la crisi sanitària pel coronavirus s’hi acabaran quedant després de la pandèmia. “Tot el que està en calçada ha vingut per quedar-se”, ha dit la tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, al programa ‘bàsics’, de betevé. El govern municipal també ha explicat que moltes taules de bars i restaurants que actualment són a la vorera poden acabar baixant a la calçada en un futur.
Sanz ha admès que els blocs de ciment de formigó de color groc que separen les terrasses de les vies de circulació de cotxes no li agraden, però que en cap cas no són definitius. “Ha estat una mesura urgent i de baix cost”. Sobre això, ha explicat que ja s’està treballant per trobar un disseny millor d’aquests elements.
Sobre l’urbanisme tàctic: “Es pot fer millor”
En resposta a les crítiques d’alguns veïns i sectors de la ciutat per l’urbanisme tàctic desplegat en alguns carrers, la tinenta d’alcalde d’Urbanisme ha volgut fer autocrítica: “De tot el que s’ha fet, se n’ha de fer més però també millor”. Janet Sanz creu que les mesures implantades es podrien haver aplicat amb una major participació del veïnat, tot i que ha dit que calia urgència en algunes actuacions.
L’Ajuntament té en l’horitzó un canvi de la imatge urbanística de Barcelona. “S’han anat omplint massa les voreres” durant els últims anys, ha lamentat Janet Sanz. Per això, ha anunciat que el consistori convocarà un concurs per “actualitzar el pla Cerdà al segle XXI”. L’objectiu és que un grup d’experts canviïn el disseny dels elements del carrer, com els bancs. Sanz també aposta per baixar alguns elements a la calçada.
Es mantindran els laterals de la Gran Via
Els talls dels carrils laterals de la Gran Via i de l’avinguda Diagonal també han vingut per quedar-se. “Estan funcionant”, ha dit Janet Sanz. Reconeix que en alguns casos els conductors dels cotxes se salten el tall i sovint els ciclistes es fan seus els laterals. La tinenta d’alcalde diu que les tanques que hi ha actualment eren el “mecanisme ràpid” però que es treballa en un model nou per consolidar la pacificació d’aquests espais.
Sanz ha dit que el carrer del Consell de Cent “no tornarà a tenir dos carrils de circulació” malgrat les crítiques d’alguns conductors. De fet, ha reiterat que en un futur no hi passaran cotxes.