El transport públic de Barcelona no està arribant al límit de la seva capacitat, però sí que cal treure pressió a les hores punta. Aquesta és la tesi de Manuel Valdés, que des del gener és el director general de l’Autoritat del Transport Metropolità: “Hem d’aconseguir diluir els horaris perquè, qui no ho necessiti, triï agafar el transport fora dels horaris amb més pressió”, ha explicat Valdés en una entrevista al ‘bàsics’.

Aquesta és una mesura que “permetria que el transport públic, especialment el metro, tingués més capacitat”, tot i que el director també ha citat la necessitat d’implementar més trens a les línies que ho permetin i seguir treballant en l’expansió de l’L9 del metro i l’L8 dels Ferrocarrils, com també d’altres línies.

Aviat es podran carregar diversos títols de transport en una mateixa T-Mobilitat

Segons Valdés, la implementació de la T-Mobilitat finalitzarà aquest 2024, “tot i que el sistema tindrà millores contínues”. Això inclou que “aviat es podran carregar en una mateixa targeta T-Mobilitat com a mínim dos títols de transport diferents”. Actualment els viatgers que necessiten tenir títols diferents segons les zones a les quals es desplacen no poden carregar-los en una mateixa T-Mobilitat. També un dels objectius d’aquest any és que es pugui pagar un bitllet senzill amb la targeta bancària directament als detectors sense contacte del transport públic, tot i que no la resta de títols.

Per què Apple no admet la T-Mobilitat?

A hores d’ara, una de les mancances de la T-Mobilitat és que no es pot utilitzar per validar en telèfons mòbil d’Apple. Valdés ha explicat que les converses amb la multinacional estan obertes, com també s’ha apel·lat a la Unió Europea: “Apple no té implementada la possibilitat de carregar un sistema de transport públic al Wallet, com sí que ho permet Android. Esperem que les converses donin bons resultats”.

Entrevista completa a Manuel Valdés