L’In-Edit, el festival de documentals de música de Barcelona, celebrarà del 29 d’octubre al 8 de novembre la seva edició del 2020. I, tot i que encara falta temps, els organitzadors del certamen han decidit amenitzar la quarantena pel coronavirus amb una selecció dels treballs que es van poder veure en l’edició de l’any passat. A través d’In-Edit TV, la plataforma amb què el festival ofereix documentals en línia, els espectadors podran gaudir de fins a 150 títols que s’aniran penjant a la xarxa. A més, el Moritz Feed Dog, que també organitza l’In-Edit, i que s’havia de celebrar a finals de març, queda ajornat fins a nova data. Mentrestant, ens ofereixen també una mostra dels seus treballs anteriors.

Sons britànics, ritmes portuguesos i una coral noruega

Entre els primers treballs que ja es poden veure a l’In-Edit TV, destaca un documental sobre la cantant britànica Kate Nash, un dels noms més representatius de l’indie anglès actual. ‘Kate Nash: Underestimate the girl’ (2018) és un retrat dels moments més foscos de la carrera de la cantant, marcats per la ruptura amb el seu mànager, la fallida de la seva economia i una crisi nerviosa, i ens mostra el seu procés de recuperació. Entre la resta de treballs que hi podrem veure hi ha ‘Lisbon beat’ (2019), que ens mostra la música dels afrodescendents portuguesos, fills d’antics emigrants de les colònies; ‘VVV (Trippin’you)’ (2019), que elabora un retrat generacional dels que ara tenen trenta anys, a partir del retrat d’un grup d’electrònica fosca madrileny; ‘La desbanda’ (2019), la història d’un grup de rock i punk valencià que ha de conviure amb la malaltia degenerativa, i ‘The men’s room’ (2018), el relat d’una coral de Noruega a punt de telonejar Black Sabbath que descobreixen que el seu líder té un càncer terminal.

Punks clàssiques, el maquillador de la fama i el sexe d’Antonio López

El web del Moritz Feed Dog, el festival de cinema i moda de Barcelona, ens redirigeix a les plataformes que compten amb alguns dels seus títols de passades edicions. Entre ells, hi ha ‘Kevyn Aucoin: The beauty and the beast in me’ (2017), sobre qui va ser el maquillador de moltes de les estrelles del pop i el cinema contemporani, i que va deixar una gran empremta entre la gent amb qui va treballar; ‘Westwood: punk, icon, activist’ (2018), que retrata la vida i la carrera de Vivienne Westwood, gran baronessa del punk britànic; ‘The first Monday in May’ (2016), sobre la gran festa que organitza cada any la temible Anna Wintour, o ‘Antonio Lopez 1970: Sex, fashion & disco’ (2017), que ens ensenya qui va ser Antonio Lopez, un dels il·lustradors més cobejats de la Nova York dels 70.