
Ja és Carnaval 2023 a Barcelona i a la resta de Catalunya! La festa i la disbauxa han començat aquest dijous, 16 de febrer, amb el Dijous Gras, i les dates del Carnaval s’allargaran fins al dimecres 22 de febrer, Dimecres de Cendra. Aquí us informem del programa d’activitats amb motiu del Carnaval 2023 a Barcelona, amb totes les rues actualitzades!
Què vols saber sobre el Carnaval 2023 a Barcelona?
- Quan és el Carnaval 2023?
- Carnaval 2023, per dies
- Programa del Carnaval 2023
- Carnestoltes als Centres Cívics de Barcelona
- Cartell del Carnaval de Barcelona 2023
- Cavalcades per barris
- Altres festes de Carnaval a Barcelona
- Les millors imatges del Carnaval a Barcelona
Quan és el Carnaval 2023?
El Carnaval 2023 es fa des del dijous 16 de febrer fins al dimecres 22 de febrer del 2023. Com serà? Has de saber que no hi haurà cap restricció ni mascaretes obligatòries per primer cop des que va començar la pandèmia!
El Carnaval 2023, per dies
- 16 de febrer: Dijous Gras
- 17 de febrer: divendres de Carnaval
- 18 de febrer: dissabte de Carnaval
- 19 de febrer: diumenge de Carnaval
- 20 de febrer: dilluns de Carnaval
- 21 de febrer: dimarts de Carnaval
- 22 de febrer: Dimecres de Cendra
Programa del Carnaval 2023
Us fem un resum del que no et pots pedre del programa del Carnaval 2023 a Barcelona. De l’acte central i també dels que es fa als barris de la ciutat i als centres cívics, que se sumen a la celebració del Carnestoltes amb rues i diverses activitats festives.
Les cites imprescindibles
- L‘Arribo | Dijous 16 de febrer | 18.30 h | Palau de la Virreina i La Rambla
La festa s’inicia el dijous 16 de febrer, Dijous Gras, quan es reb la Reina Belluga i el seu seguici de set ambaixadores a les portes del Palau de la Virreina. La Rambla es prepara per convertir-se en el centre neuràlgic d’aquest primer dia de festassa, però no tot serà tan fàcil, la reina ha perdut l’esperit festiu, i les seves ambaixadores faran el que calgui per fer-li reviure l’esperit del Carnaval.
La desfilada acabarà amb la Taronjada! Un acte que ja és documentat el 1333, quan el Consell de Cent va prohibir el llançament de taronges. Ara, però, es fa una batalla de confeti taronja que acabarà amb un castell de focs!
I recorda! Dijous Gras, botifarra menjaràs: La gastronomia és un dels punts forts del Carnestoltes. Cal menjar de tot abans de la Quaresma, que tradicionalment era període d’abstinència. Cada Dijous Gras, els mercats i centres cívics s’omplen de concursos i degustacions de coques, truites i botifarres de tota mena.
- Les rues! | Divendres 17 i dissabte 18 de febrer | Consulteu les rues de cada barri
La imaginació i la creativitat es deixen veure a les desfilades de carnaval barcelonins, que normalment s’organitzen dissabte a la tarda. Se’ n fan diversos, fruit de la iniciativa ciutadana i la vitalitat dels barris i del sector associatiu. Habitualment, són presidides per algun dels set ambaixadors del Rei Carnestoltes, que representen les viles històriques de la ciutat.
- L‘enterrament | Dimecres 22 de febrer | Consulteu aquí properament les rues per enterrar la sardina
El Dimecres de Cendra és un dia trist. Ses Majestats el Rei i la Reina del Carnestoltes han mort,i, a partir d’ara, imperarà la Quaresma durant quaranta dies. Per això, un munt de veïns i veïnes es congreguen en diversos barris de la ciutat per fer rues mortuòries tot bramant i plorant la mort dels seus líders estimats. La gresca i la rauxa s’acomiaden amb l’enterrament de la sardina i àpats comunitaris diversos en què és tradicional menjar moltes sardines!

Carnestoltes als Centres Cívics de Barcelona
Vols crear la teva màscara per lluir-la durant el Carnaval? Podies fer-te la teva pròpia disfressa. Els centres cívics de la ciutat, amb motiu del Carnestoltes, van organitzar diferents tallers per crear les nostres màscares amb materials reciclats, papers de colors, pintures i molta imaginació!
Programació als centres cívics de la ciutat

Carnestoltes a El Born CCM: visites exprés
Sabies que el Carnestoltes barceloní era un dels més famosos de tot Europa? La Barcelona del 1700 era una ciutat plena d’oci i de diversió, on un de cada tres dies s’hi celebrava una festa! I d’entre totes, el Carnaval era la més famosa: disfresses i màscares, música i danses, guerres de taronges pels carrers, pirotècnia, comitives de personatges i grans arquitectures efímeres. Vine a El Born CCM, en aquesta visita exprés pel conjunt arqueològic per descobrir l’ambient d’una ciutat que mai descansava!
Horaris:
- Diumenge 5 de febrer: de 17.30 a 19.30 h
- Diumenge 19 de febrer: de 12 a 14 h i de 17 a 19 h
- Diumenge 26 de febrer: de 17.30 a 19.30 h
Informació pràctica:
- Punt de trobada: taquilles d’El Born CCM
- Durada: visites exprés de 30 minuts
- Idioma: activitat en català
- Preu: gratuït
Disfressa’t i entra gratis a l’Aquàrium
Si vols celebrar el Carnaval a l’Aquàrium de Barcelona i tens entre 3 i 10 anys, del 18 al 20 de febrer hi podràs entrar gratuïtament, això si! hauràs d’anar ben disfressat o disfressada | Del dissabte 18 al dilluns 20 de febrer 2023 | Un nen o nena gratis per una persona adulta (que haurà de pagar).

Cartell del Carnaval de Barcelona 2023

Cavalcades per barris
De quina rua de Barcelona vols tenir informació?
- Rua de Carnaval a Sants, Hostafrancs i la Bordeta
- Rues de Carnaval al districte de Gràcia
- Carnavalada de la Barceloneta
- Rua de Carnaval la Sagrera
- Rua de Carnaval al Clot i Camp de l’Arpa
- Rua de Carnaval a Sant Andreu?
- Rua de Carnaval a Nou Barris
- Rua de Carnaval a l’Eixample
- Carnavalassu al Gòtic i el Casc Antic
- Rua de Carnaval a Sant Antoni
Altres festes de Carnaval a Barcelona
- Casino de l’Aliança: dissabte 18 de febrer, de 18 a 22 h (1 €). Festa familiar. Vine a gaudir de la festa de Carnaval més esbojarrada amb Coi els Montgrons, un grup de versions de cançons populars de cançons tradicionals catalanes i temes de taverna.
- Fabra i Coats: dissabte 18 de febrer, 18 h, entrada lliure. El Carnestoltes truca a la porta de la Fabra i Coats perquè grans i petits gaudeixin de l’espectacle infantil Vine a la festa, a càrrec del grup d’animació Can Cantem. Serà
- Tradicionàrius (CAT): divendres 17 de febrer, 20.30 h, Nit de ball folk “Ball de Carnaval” amb Flowk i Els Elements
- La Paloma: dissabte 18 de febrer, 1 h, Glove Party. Amb djs Loud-e, Dj Zero, Franckie Francis i Yann Era, i performances a càrrec de Lucas Rosa, The Secret Performers, Go go dancers, Miss Diabla & Monhoe i El Tarot de Sharitza.
- Razzmatazz: dissabte 18 de febrer, 1 h, Grand Carnaval. Dj2d2 + Loli Zazou | dimecres 23 de febrer, 1 h, Dirty Carnaval Freestyle!! Purpur & Perotutehasvisto + Mr. George Costanza + Dancers
- Apolo: diumenge 19 de febrer, 16 h, (Sala Apolo) Xurros amb Xocolata-Carnaval | Antixurros – Carnaval, 16 h (a la Sala 2)
- Paral·lel 62: dissabte 18 de febrer, 20.30 h (fins les 5 h). Carnaval Bravo: Papa Orbe & Los Científicos del Sabor Las Mari Karmen La Condal | Djs: La Wachaquera (Fiesta Wacha vs La Bellaquera) Piti Vaccari + Momobounce La Niña Mai La Cara B Gran concurs de disfresses a ritme de salsa, bogaloo, reguetón, cumbia, neoperreo i molt més!
- Monumental Club, especial Carnaval: dissabte 18 de febrer, de 12 a 22 h
Entre altres sales i espais de la ciutat que s’apunten a la festa de Carnaval.