El 13 de gener, el Jordi Carrió, un veí jubilat del Guinardó, va patir un accident al passeig de Maragall que podria haver tingut conseqüències molt greus per a la seva salut. L’home caminava pel pas de vianants i, quan ja estava arribant al semàfor, va ensopegar amb el separador del carril bici i va caure de cap sobre el cantell de la vorada. Va ser atès en primera instància al CAP Maragall i, posteriorment, va ser traslladat a l’Hospital de Sant Pau, on va estar ingressat més de 12 hores. El resultat de tot plegat van ser 13 punts de sutura.

Un setmana després, el Jordi va decidir publicar el que li havia passat a Facebook per advertir els barcelonins del risc que suposen alguns elements urbans que són a la vista de tothom i que poden causar danys greus tant a persones grans com joves. Una publicació on va rebre el suport de gent que ha patit accidents semblants causats per voreres en mal estat o pels separadors dels carrils bici, que alguns denuncien que no són prou visibles.

Jordi Carrió considera que els cantells vius de les vorades suposen un risc per als vianants

Demana que les voreres siguin arrodonides

Ara la seva croada personal és la de conscienciar les administracions sobre elements que estan al carrer, com les vorades amb cantells vius, que tot i complir la normativa, considera perillosos, tal com ha demostrat el seu cas. “Les vorades haurien de ser més arrodonides, ja que les actuals amb angle recte, si caus, suposen un risc per a la teva integritat física”, afirma Carrió. Una afirmació que va veure corroborada a l’hospital, mentre rebia atenció, i en què els sanitaris li van dir que casos com el seu se’n produeixen molts a diari.

Els cantells vius de les voreres suposen un gran perill en cas de caiguda”
Jordi Carrió, veí del Guinardó

Carrió, jubilat de 74 anys, col·labora habitualment amb l’Associació de Veïns de Joan Maragall. Va ser enginyer tècnic mecànic de professió i sempre s’ha mostrat molt sensibilitzat respecte als materials que s’utilitzen en el disseny urbà a peu de carrer. Considera que a altres ciutats europees hi ha qüestions com els separadors dels carrils bici que s’han resolt amb més eficàcia i seguretat que aquí, integrant-los a les voreres o separant-los amb elements vegetals.

Ha descartat denunciar l’Ajuntament, ja que reconeix que va cometre una imprudència en desviar-se del pas de vianants i perquè “no m’agrada anar contra res ni contra ningú, sinó buscar solucions en positiu”, diu convençut. Això sí, voldria que el seu cas no quedés en res i servís per conscienciar enginyers i arquitectes que cal més seguretat per als vianants a les vies urbanes.