El servei de teleassistència arriba gairebé a 196.000 persones grans o dependents de la demarcació de Barcelona. Del total d’atesos 99.789 són barcelonins. La resta, 86.600 són atesos per la Diputació de Barcelona i 9.573, per la Creu Roja. Només l’any passat, el servei de la Diputació va atendre 4 milions de trucades de les quals, tres milions de trucades les va gestionar l’Ajuntament de Barcelona. En el cas de la ciutat, el 70 % de les persones ateses són dones amb una mitjana de 83 anys. Pel que fa a les dades de la Diputació, la teleassistència permet donar cobertura al 13 % de les persones més grans de 65 anys i al 30 % de la població major de 80 anys.
Un botó que connecta amb el món
El funcionament del servei de teleassistència és relativament senzill. L’usuari disposa d’una polsera, un terminal o un penjoll amb un botó que, si és necessita, en prémer-lo el connecta amb un centre d’atenció de forma immediata i, si cal, mobilitza unitats mòbils d’emergència. A més, des de fa uns mesos, el dispositiu també incorpora la geolocalització.
A banda, d’aquest aparell, però, la teleassistència s’han anat perfeccionant i incorporant nous dispositius en els últims anys com detectors de gas, foc i llum. D’aquests, l’Ajuntament de Barcelona n’ha instal·lat més de 20.000. També n’hi ha de mobilitat, que disparen una alarma si la persona fa hores que no es mou o si no s’obre la porta de la nevera durant dies, que estan adaptats a les persones amb discapacitat.