Les noves modalitats de teleassistència mòbil de la Creu Roja permeten rebre informació o activar funcions d’aquest servei per vies alternatives a les convencionals. D’aquesta manera, usuaris amb discapacitats moderades o severes podran utilitzar-lo mitjançant notificacions acústiques, lluminoses, vibracions o, fins i tot, a partir de moviments de la cara. Aquestes solucions tecnològiques s’han mostrat a la seu de la Creu Roja abans de ser exposades al Mobile World Congress la setmana vinent.

El projecte de fer accessible la teleassistència mòbil de la Creu Roja ha comptat amb el suport de TECSOS (Fundació de Tecnologies Socials) i la Fundació Vodafone. La innovació del sistema és cabdal perquè apropa aquest servei a persones que fins ara no en podien fer ús. Els models, dissenyats a partir d’un telèfon mòbil, permeten que els usuaris interactuïn amb el sistema a través de menús simplificats, adaptats i personalitzables. També s’han desenvolupat altres vies de maneig segons la discapacitat i el grau.

Aquesta tecnologia es podrà veure al Mobile World Congress dins el festival YoMo (Youth Mobile Festival), una secció que enguany s’estrena al congrés de telefonia per tal que infants i joves experimentin amb la tecnologia. La Creu Roja també estarà present al 4 Years from Now (4YFN), l’espai dedicat als emprenedors digitals. En aquest àmbit, el 28 de febrer es lliuraran els premis que l’entitat dedica a la innovació tecnològica aplicada a finalitats humanitàries.