L’educació i l’entreteniment dels infants a casa ha estat un dels reptes que han creat més debat i més interès, al llarg d’aquests mesos de confinament. En aquest context, les eines d’aprenentatge a distància han experimentat un creixement notable del seu nombre d’usuaris. És el cas de la plataforma Pictoescriptura, que difon aquesta “metodologia per canviar la manera com ensenyem els nens i les nenes a llegir i a escriure durant tota l’etapa de primària, i estimular-los la creativitat i imaginació”, en paraules de la seva directora, Roser Ballesteros.

Al llarg d’aquestes darreres setmanes, “l’ús de la plataforma s’ha disparat“, segons explica Ballesteros, perquè “està pensada perquè el nen gaudeixi aprenent amb dinàmiques de joc i, més enllà de l’horari escolar, et trobaves que eren les deu de la nit i hi havia una quantitat de gent connectada i jugant impressionant“. La directora de Pictoescriptura creu que “és una oportunitat meravellosa per fer aquest pas endavant que tots sabem que hem de fer perquè l’aprenentatge sigui feliç i respectuós amb la diversitat i el talent dels infants”.

En aquest sentit, Ballesteros diu que en el seu cas han aprofitat la conjuntura per “créixer en col·laboradors externs“, així com també “de capacitat de servidors“. Per tot plegat, ho defineix com “un moment molt maco per anar enriquint i fer més propostes”, alhora que confia que cada cop més escoles vegin la necessitat d’incorporar més eines com aquesta. Actualment, una quarantena de centres de Catalunya, el País Valencià, Aragó i el País Basc fan servir la plataforma.