L‘Associació de Veïns de Ciutat Meridiana ha detectat que molts veïns necessiten suport per fer els tràmits telemàtics per sol·licitar les ajudes incloses dins de la campanya Covid-19. Per això, han posat en marxa un projecte per ajudar el veïnat. L’atenció es fa de dilluns a divendres al local de l’associació, sempre amb cita prèvia. El servei només s’interromprà els dies en què s’hagin programat desnonaments, fins ara, la principal lluita de l’associació veïnal.

L’entitat va detectar aviat que la manca de recursos tecnològics i de connexió de moltes famílies del barri serien un problema per tramitar moltes ajudes, que principalment es fan via internet. “Vam fer una diagnosi al barri per veure quines necessitats hi havia”, explica Filiberto Bravo, president de l’AV de Ciutat Meridiana, “vam comprovar que el tema dels aliments estava cobert, però calia ajudar les famílies a fer la declaració de la renda, donar-se d’alta a la seguretat social, demanar els ajuts per internet”. Segons l’entitat, moltes famílies viuen angoixades per no saber com gestionar tots aquests tràmits. Per això, van decidir engegar el projecte: “Tot i que des de l’Ajuntament se’ns ha dit que ja hi ha un servei contractat, creiem que cal fer-ho des del veïnat”, diu.

Voluntaris per assessorar sobre els tràmits

El servei es gestiona a partir de cinc voluntaris. En aquests primers dies, s’estan formant les persones que atendran els veïns per dur a terme les diferents gestions. “Sol·licitar ajudes de pobresa energètica, ajudes al lloguer, assessorament en estrangeria, alimentació, tràmits per donar-se d’alta a la seguretat social… “, explica Gladys Tantalian, una de les cinc voluntàries. “El que procurem és donar suport i gestionar l’estat d’ansietat que ara tenen les famílies per no tenir aquests recursos informàtics en ordre”, diu.

Al mateix temps, s’està habilitant el local de l’associació veïnal amb mampares i altres sistemes per garantir les mesures sanitàries. “Ens hem assessorat a partir de les mesures que se’ls van passar al Casal de Barri de la Prosperitat per poder obrir l’equipament. Tot just hem començat ara i ja de bon matí hem rebut quatre o cinc trucades de persones que demanaven hora”, comenta Filiberto Bravo.

Un servei que arriba per quedar-se

Per l’associació de veïns, aquest servei és molt necessari ara, però també de cara al futur. Per això, es plantegen el projecte com un servei a llarg termini, amb la intenció que continuï després de l’estiu. També estan organitzant altres projectes relacionats amb els recursos tecnològics i la infància.