Les terminals de creuers internacionals del Port de Barcelona passaran a ser set en comptes de les vuit actuals i s’agruparan totes al moll Adossat, el més llunyà de la ciutat. A canvi, s’alliberaran de creuers i d’activitat portuària comercial els molls del Maremagnum, de les Drassanes, Nord i Sud, situats al costat del World Trade Center. Tot plegat, per guanyar espai ciutadà. També s’ha arribat a un acord per al futur de la nova bocana.

Les primeres terminals de creuers que deixaran de tenir activitat seran la del Maremagnum i la de les Drassanes entre el 2022 i el 2023, i el 2026, coincidint amb la fi de la concessió actual, s’eliminarà la terminal Nord. La següent a finalitzar l’activitat serà la Sud. Les terminals de ferris de Trasmediterránea i Grimaldi es mantindran al moll de Sant Beltran i al moll de Ponent, però s’eliminarà la de les Drassanes, i se’n construirà una de nova al moll Adossat, al costat de les terminals de tots els creuers.

Novetats a la nova bocana: s’obre la porta al museu Hermitage

Una altra zona que ha concretat el seu futur és la nova bocana, on s’ha limitat l’ús comercial i de restauració de la zona. L‘edifici central ara incorporarà usos culturals i docents, i això obre les portes a poder acollir un centre cultural com el museu Hermitage. Això sí, a què ho destini el Port haurà de tenir sempre el vistiplau de l’Ajuntament, ja qui hi ha un conveni entre totes dues institucions.

Els magatzems del moll de Llevant es rehabilitaran i també sumaran activitats nàutiques i de restauració, i es crearà un equipament municipal, que serà un node formatiu i tecnològic de la nàutica. A més, hi haurà dos passejos públics arran del mar, que en total sumaran 14.000 metres quadrats més del que es proposava inicialment per a l‘espai públic.