Els Mossos d’Esquadra confirmen que aquest any hi ha hagut un increment de robatoris a l’interior de vehicles estacionats en pàrquings de pagament, com han alertat diverses empreses i també clients d’aquestes infraestructures. Per combatre-ho, la policia reforçarà la vigilància als entorns d’aquests aparcaments, especialment al centre. Unes operacions que fan Mossos i Guàrdia Urbana conjuntament i que entre gener i agost han permès detenir 413 persones per aquest tipus de delicte. Dels arrestats, 140 actuaven en aparcaments de pagament, mentre que la resta ho feia al carrer o en altres espais.

Sis ordres d’allunyament per a reincidents i grups organitzats

Segons fonts policials, hi ha unitats especialitzades que s’encarreguen de seguir la pista a aquests delinqüents i han aconseguit que la justícia decreti almenys sis ordres d’allunyament per a lladres reincidents o que actuaven en grups organitzats.

Aquesta mesura es va començar a aplicar fa tan sols dos anys, amb un lladre acusat de robar més d’un centenar de vegades en un aparcament de Nou Barris. Ara bé, els Mossos recorden que la seguretat dins dels pàrquings depèn de les empreses que gestionen aquestes infraestructures.

El Gremi de Garatges de Barcelona va alertar que havien rebut l’alerta de les grans empreses operadores, com Saba, que asseguren que lonada de robatoris s’ha escampat a tota la ciutat. Per fer-hi front, les companyies han contractat més personal de seguretat i han penjat cartells informatius en què demanen als clients que no deixin objectes de valor a la vista.

No serveix massa prendre mesures perquè malgrat no deixis res a la vista et trenquen el vidre
Maria Costa, víctima d’un robatori amb força

La Maria Costa ha estat víctima recentment d’aquest tipus de robatori. Fa uns dies va estacionar el seu cotxe en un pàrquing de la plaça de Francesc Macià i quan va tornar a buscar-lo es va trobar amb un dels vidres del seient de darrere trencat. En el seu cas no van robar-li perquè no havia deixat res de valor: “No serveix massa prendre mesures perquè malgrat no deixis res a la vista et trenquen el vidre”, lamenta.

En aquest cas, l’empresa va retornar els diners de la quota mensual a la víctima, però no sempre és així. Molts usuaris han denunciat en diverses ocasions que l’empresa no se n’ha fet càrrec.

Van trencar els dos vidres del darrere i s’ho van endur tot
Ferran, víctima d’un robatori amb força

El Ferran també va patir un robatori amb força a la seva furgoneta diumenge passat. Ell l’havia estacionat a l’aparcament del Mercat de la Sagrada Família i va deixar les maletes a l’interior. Els lladres se les van endur amb tot de roba dins: “Van trencar els dos vidres del darrere i s’ho van endur tot”, explica. En el seu cas, l’empresa ha accedit a assumir el cost de la reparació dels vidres.