La presidenta de la Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (FaPaC), Belén Tascón, s’ha mostrat contrària a la decisió d’avaluar el tercer trimestre del curs escolar, que ha començat aquest dimarts i que es farà per via telemàtica per la crisi del coronavirus. En una entrevista a betevé, Tascón ha assegurat que això “només generarà més desigualtats entre els alumnes” i comportarà “més pressió i estrès” per a les famílies, moltes de les quals ja viuen moments amb “angoixa”.
Per la presidenta de la FaPaC, aquesta és una “situació d’excepció” en la qual “no podem seguir el transcurs normal del curs” i “cal garantir la igualtat d’oportunitats a tot l’alumnat”. Segons Tascón, “fer una avaluació en aquests moments no la pot garantir” perquè “hi ha moltes barreres, no només la bretxa digital”. I ha matisat que només ho entendrien en el cas de segon de batxillerat “perquè hi ha un salt”, però no en la resta de cursos, en què “hi ha una continuïtat”.
En aquest sentit, la representant dels pares i mares ha subratllat que “hi ha famílies en situació de vulnerabilitat, gent que comparteix habitació i no té espai per a l’estudi i famílies que no hi poden dedicar el temps necessari perquè estan malaltes o de dol”. A més, ha reclamat al Departament d’Educació que aclareixi “què passarà amb l’alumnat amb necessitats educatives específiques”.
En contra d’obrir les aules a l’estiu
La presidenta de la FaPaC també s’ha mostrat contrària a la possibilitat que les escoles obrin durant els mesos d’estiu perquè els alumnes puguin acabar el curs. “No creiem que la millor opció sigui que, un cop acabi el confinament a casa, els nostres fills es confinin a les aules amb temperatures elevades“, ha dit Tascón.
En aquest aspecte, la representant de les famílies ha demanat “ser cautelosos” amb les mesures que es proposen. I ha recordat que “altres governs s’estan plantejant altres mesures“, com ara fer un aprovat general o avaluar el curs fins on s’ha pogut fer, que ha qualificat de “més lògiques”.