Gramàtica de la llengua catalana
Gramàtica de la llengua catalana

L’examen de català ha estat el primer del dia, en la segona jornada de la selectivitat 2020. Les paraules més comentades de la prova han estat “corregudes” i “ploramiques”. Totes dues han generat molts comentaris a les xarxes socials. També l’exercici de listening” d’anglès ha estat molt comentat per alguns estudiants que han tingut dificultats per poder-lo entendre.

En el cas de “corregudes”, la paraula ha causat molts tuits irònics, pel doble sentit que pot tenir la paraula.

Pel que fa a “ploramiques”, molts estudiants han criticat que la paraula no s’accepti com a resposta vàlida, tot i estar recollida al diccionari de l’Institut d’Estudis Catalans. En les solucions publicades, es preveu com a resposta vàlida “ploraner”.

Pel que fa als textos a comentar, a l’opció A n’hi havia un de Josep Pla, mentre que, en ple coronavirus, la salut s’ha colat a l’opció B, amb un text sobre vacunes. En l’apartat de lectures obligatòries, han sortit ‘Terra baixa’, d’Àngel Guimerà, i ‘Mirall trencat’, de Mercè Rodoreda.

En general, l’opinió a les xarxes és que l’examen ha estat fàcil, al contrari del que molts estudiants van dir en la primera jornada de selectivitat sobre proves com la de matemàtiques aplicades a les ciències socials o castellà, que van trobar difícils.

En aquesta segona jornada de la selectivitat 2020 es fan un total de vuit exàmens. A més de català, hi ha els exàmens de llengües estrangeres (anglès, francès, alemany i italià), electrònica, economia a l’empresa i literatura catalana.

El “listening” d’anglès

Una prova que també ha creat rebombori a les xarxes socials és, com acostuma a ser tradició, el “listening” de l’exàmen d’anglès. Els estudiants havien d’entendre l’àudio d’una entrevista sobre una missió espacial a Mars però per a alguns ha estat una missió impossible i els ha semblat que la conversa era en un altre idioma.

D’altres han fet servir la imaginació per trobar les respostes encertades.

I per a alguns no hi ha hagut manera de concentrar-se i desxifrar l’àudio.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a