El carrer de Maignon no serà de plataforma única tal com volien els veïns. Aquesta via, paral·lela a la travessera de Dalt, arriba als Jardins de Menéndez y Pelayo. Tot i que és un carrer curt, l’Ajuntament l’ha reurbanitzat de forma diferent. Un tram és de plataforma única i l’altre manté les voreres, tot i que ampliades. Alguns veïns no entenen aquesta distinció i reclamen que tota la via sigui de plataforma única.

Els veïns del carrer de Maignon fa anys que demanen una pacificació de la zona. Asseguren que el carrer té massa trànsit de cotxes, fet que convida poc a passejar i fer barri. Per això, la reforma que s’acaba de posar en marxa els sembla insuficient.

Els veïns esperaven més prioritat per al vianant

Els treballs consisteixen a ampliar les voreres de la banda mar a 2,90 metres i les de la banda muntanya a 1,50 m. A més, la calçada es redueix a un sol sentit de circulació.

El tram de Maignon entre Verdi i Sant Josep de la Muntanya, a tocar dels Jardins de Menéndez y Pelayo, sí que s’ha fet de plataforma única. Els veïns creuen que això s’hauria d’haver fet a tot el carrer per pacificar prou la zona.

Reclamen un estudi de mobilitat per reduir el trànsit

El principal problema és el volum elevat de cotxes que circulen per aquesta via, sobretot a les hores punta. Així ho explica Tonia Franco, veïna del carrer: “Des de la reforma de la plaça de Lesseps, aquest carrer ha servit de desviament de tot el trànsit que anava des de l’avinguda de la República Argentina fins a la travessera de Dalt, passant per plaça de Lesseps. Això és un enrenou cada dia. Tenim un nivell de soroll que no recull ni la llei”, denuncia.

Els veïns esperen que un cop acabades les obres, a finals de desembre, l’Ajuntament impulsi un estudi per canviar la mobilitat del carrer.