Els veïns de la plaça del Virrei Amat critiquen el caos circulatori que hi ha a la zona en diversos moments del dia. La saturació de vehicles a la zona es produeix des que funciona la nova xarxa ortogonal. TMB ha situat set línies de bus en una mateixa parada. Això, segons els veïns, ha fet que hi hagi saturació d’autobusos que esperen torn per recollir o deixar passatge. Això fa que en molts casos s’arribi a bloquejar el pas de vianants proper.

La parada Borbó-Serrano, a tocar de la plaça del Virrei Amat, és una àrea d’intercanvi que acumula fins a set línies de bus. Al maig TMB va unificar les dues parades que hi havia en aquest tram en una de sola. Els veïns asseguren que aquesta decisió ha saturat el carrer d’autobusos. L’Associació de Veïns de Torre Llobeta demana a l’Ajuntament i a TMB que estudiïn una reubicació millor de les línies per evitar el col·lapse de l’avinguda de Borbó.

“Estem tan ben comunicats que no hi cabem”

“És lamentable que carreguin tots els autobusos en aquesta parada quan a 100 metres hi ha unes altres parades dels mateixos autobusos que, a més, coincideixen amb la boca del metro de Virrei Amat”, denuncia Jorge Zamorano, un dels veïns de la zona.

La saturació de busos es fa evident a les hores punta, tant a primera hora del matí com al vespre. Quan coincideixen dos busos articulats a la parada, el pas de vianants més proper se’n veu afectat. Fina Torregrossa, veïna de Virrei Amat, explica que a la parada se n’arriben a acumular fins a set, un darrere de l’altre.

L’avinguda de Borbó és un dels carrers més transitats del barri. A més, en aquesta zona també hi ha molts comerços i molts vehicles s’aturen per carregar i descarregar materials. Tot plegat fa que molts cops la saturació de vehicles deixi només un carril operatiu per a la circulació.

Esvorancs al paviment

Una altra de les queixes dels usuaris és el mal estat del paviment de la calçada proper a la parada de bus. Segons els veïns, la gran quantitat de vehicles que s’aturen en aquest punt han produït esvorancs al paviment. “Està tot ple de forats, són un perill”, diu Paquita del Río, una de les veïnes. Afegeix que a vegades els autobusos no poden treure la rampa. Això fa que els cotxets dels nadons no puguin baixar fàcilment del vehicle, o inclús que els passatgers hagin d’ajudar persones amb mobilitat reduïda per fer-ho.

Els veïns proposen traslladar línies de bus a una altra parada pròxima

L’Associació de Veïns de Torre Llobeta demana a l’Ajuntament i a TMB que estudiïn una possible modificació de les parades de les diferents línies en aquest tram de carrer. L’entitat proposa com a alternativa traslladar els busos de la xarxa ortogonal a una parada situada uns 100 metres més avall, a la mateixa avinguda de Borbó. Allà només paren la línia 47 i dos busos nocturns. “Allà sí que hi ha capacitat. Allà hi ha 125 metres de llargada i els busos no envairien cap pas de vianants si s’acumulen”, justifica Joaquim Forns, president de l’Associació de Veïns de Torre Llobeta.