Com cada novembre des de fa quatre anys, l’Ajuntament ha dissenyat una campanya de comunicació amb l’objectiu de posar fi a la violència masclista i treballar la sensibilització i prevenció.  El consistori ha llançat un vídeo amb el lema “El futur no és masclista” adreçat als joves entre els 12 i els 30 anys i per primera vegada, s’adreça especialment als nois. Ada Colau ha dit que “estem una mica cansades que les campanyes estiguin adreçades a les dones”, i ha defensat un canvi de model que interpel·li tothom.  La campanya, que també inclourà publicitat als carrers, posa èmfasi a la construcció de “relacions lliures i consentides”.

Balanç de les polítiques feministes de l’Ajuntament

La campanya s’ha presentat en roda de premsa aquest dilluns en què s’ha fet balanç de les polítiques antimasclistes del consistori. En aquest sentit, la regidora de Feminismes i LGTBI, Laura Pérez, ha explicat  que en els últims dos anys gairebé s’ha doblat el pressupost destinat a aquest objectiu, que ha passat dels 4,7 milions el 2016 als nou milions del 2018.  Pérez ja ha afegit que l’Ajuntament ha passat d’atendre 6.700 dones a més d’11.700.