El conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, considera que seria una “fantàstica notícia” eliminar les mascaretes a les escoles aquest febrer. En una entrevista al ‘Cafè d’idees’, de TVE, recorda que la decisió no correspon al seu departament, però demana que, “en funció de la situació sanitària”, es puguin treure “al més aviat possible”. El debat sobre la mascareta arriba després que aquest dilluns s’hagin eliminat els test d’antígens als contactes estrets d’un positiu a les escoles.
Cambray ha explicat que s’estan avaluant “diferents escenaris” per veure com es podrien anar traient, però ha avançat que es començaria per eliminar les mascaretes dels patis i, després, de dins de les aules. El conseller també està convençut que l’escola no serà l’últim lloc on es retirarà la mascareta. “Això no ens hauria de passar, no ens passarà”, ha assegurat. Justament, a partir d’aquest dijous la mascareta deixarà de ser obligatòria per anar pel carrer.
La fi de les quarantenes, “en els propers dies”
El conseller també ha confirmat que les quarantenes a les escoles en cas d’haver-hi cinc positius a l’aula s’acabaran aquest febrer, tal com va anunciar el govern la setmana passada. De fet, ha assegurat que “en els propers dies” es canviarà el protocol per posar fi als confinaments. Cambray no ha volgut posar una data concreta sobre quan s’aplicarà aquest canvi, però ha dit que serà “al més aviat possible”.
Actualment hi ha 34.000 alumnes confinats a tot Catalunya. Una xifra molt inferior als 122.000 que hi havia el 24 de gener.
Els grups bombolla, també sobre la taula
Un altre de les mesures que també s’està analitzant són els grups bombolla. “Veurem properament si, en funció de la decisió sanitària, els centres es podrien deixar d’organitzar en funció dels grups bombolla”, explica Cambray. Si això passa, però, el conseller assegura que seran els centres els que decidiran com organitzar-se. “El que tampoc no farem és dir als centres eductius com poden organitzar-se al 100 %”, afirma. Educació, per tant, vol deixar en mans dels centres “aquest camí” per reorganitzar-se i aconseguir que l’alumnat tingui més interacció.