Un estudi encarregat per Amalgama7 als alumnes catalans afirma que un 40,9 % dels estudiants reconeixen conèixer algun cas o haver estat víctima d’assetjament. La meitat dels enquestats assegura que n’ha presenciat algun cas a la seva escola. Una de les conseqüències d’aquesta agressió és que un 20 % de les víctimes reconeix que no vol anar a l’escola. Hi ha un 6 % que deixa de anar-hi i un 5 % que s’autolesiona. En el cas del ciberassetjament, un 14,5 % dels enquestats diu que en coneix algun cas o n’ha estat víctima.

Es dispara el ciberassetjament

Javier Royo, psicòleg i autor de l’estudi, alerta de l’increment del ciberassetjament que s’ha doblat de 4,5 % el 2018 al 9 % el 2019. Denuncia que és un assetjament 24 hores al dia i els set dies de la setmana. Pel que fa al “bullying” presencial aquest es produeix majoritàriament a l’aula encara que també s’estudia fora de l’àmbit escolar, com en les activitats extraescolars, a les activitats esportives i al lleure. Segons l’estudi, set de cada 10 víctimes afirmen que han explicat el problema a un adult i i d’aquests un 14 % considera que no li ha servit de res.

L’estudi continua amb una altra dada preocupant: prop del 20 % dels alumnes reconeixen que almenys en una ocasió han exercit assetjament psicològic cap a altres alumnes.

Aquest estudi es presentarà el 17 d’octubre a la Jornada Tècnica de Prevenció i Atenció d’Adolescents en Risc, a l’auditori del CosmoCaixa. S’organitzaran taules rodones en què els experts debatran sobre aquests tipus d’assetjaments.

El darrer baròmetre B-Resol ja alertava que un 20 % dels alumnes han patit assetjament escolar durant l’etapa educativa. Es donen alguns casos en què els assetjadors han estat abans víctimes.