Taxi

(ACN) El Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona ha admès a tràmit una demanda contra l’Institut Metropolità del Taxi per incomplir la norma del 30 de desembre del 2017 que estableix que almenys el 5 % dels taxis que operen a l’àrea metropolitana de Barcelona han de ser adaptats. Els demandants són un grup de 15 persones representats pel Col·lectiu Ronda.

No s’arriba ni a l’1 % de vehicles adaptats, segons els demandants

D’altra banda, expliquen que ja van presentar una reclamació al juny del 2019 davant l’IMET per exigir el compliment de la normativa vigent i denuncien que no van obtenir resposta. La síndica de greuges de Barcelona també va denunciar aquesta situació. En altres ciutats com Granada, Múrcia o Madrid, el llindar del 5 % se supera “folgadament”, segons el Col·lectiu Ronda. Els demandants sostenen que després de 13 anys des que es va aprovar el Reial Decret 1544/2007, que deixava 10 anys perquè les flotes de les ciutats tinguessin un 5 % dels vehicles adaptats, a la capital catalana no arriben ni a l’1 %.

El grup que ha presentat la demanda assegura que el taxi “no és un luxe ni un caprici, sinó una necessitat vital” per desplaçar-se per la ciutat i adverteix que la pandèmia “encara ha agreujat molt més aquesta situació de manca d’autonomia per la necessitat de reduir al màxim el contacte personal i les restriccions generals a la mobilitat”.

Els advocats del Col·lectiu Ronda afirmen que aquest fet no només vulnera el reial decret, sinó també l’article 14 de la Constitució, que estableix la prohibició absoluta de qualsevol forma de discriminació per condició física, i de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i la seva inclusió del 2013, que recull l”obligació de les administracions a garantir l’accés universal al transport, entre d’altres.