Des de les nou del matí fins a la una del migdia d’aquest dissabte un total de 4.513 estudiants catalans han fet la prova d’aptitud personal (PAP) per accedir als estudis d’educació infantil i primària. Es tracta d’una prova addicional a la selectivitat implementada fa tres anys i que consta de dos exàmens. Un de competència comunicativa i raonament crític de dues hores de durada i un altre de competència logicomatemàtica d’una hora i trenta minuts de durada. Al voltant d’un 75 % dels estudiants acostumen a superar aquesta prova des que es va introduir.

Un miler més de matriculats respecte al 2018

Enguany s’han inscrit a aquesta prova un 30 % més d’estudiants que l’any 2018, que eren 3.407. Segons Josep Maria Cornadó, coordinador d’aquesta prova, aquest augment es pot explicar perquè ”la PAP és una prova que prestigia la professió de mestre i per tant cada vegada hi ha més estudiants que s’hi volen dedicar”. Cornadó també ha assegurat que el Departament d’Educació ha convocat oposicions a mestre i això ha fet augmentar l’interès de més estudiants de fer magisteri.

Fer la PAP atorga mèrits en centres públics

Aquest any la Generalitat hi ha introduït una altra novetat. El fet d’haver accedit als graus en educació infantil i primària o al màster de professorat mitjançant una PAP computarà com a mèrit a la borsa de docents interins dels centres públics de Catalunya. Les proves s’han fet en cinc seus universitàries ubicades a Barcelona i al campus de Bellaterra de la UAB (2.955 matriculats), Girona (517), Tarragona (611) i Lleida (430). Els resultats es publicaran el dia 22 de maig i els interessats podran descarregar-se el certificat de notes en el mateix moment de la consulta. Tota la informació sobre aquesta prova es pot consultar al web canal universitats.