(ACN) El Departament de Salut ha
triplicat la capacitat del servei 061 Salut Respon per atendre consultes telefòniques en el marc de la crisi del
coronavirus. Així, si abans de la crisi el servei tenia 130 posicions —cada posició l’ocupa més d’una persona en els diferents torns—ara arriba a les
342. Aquest mateix dimecres ha entrat en servei una
sala nova d’atenció telefònica de més de 500 metres quadrats i amb capacitat per a 200 posicions a l’Espai Bital, a l’Hospitalet de Llobregat. A més, s’han contractat
270 estudiants universitaris de l’àmbit sanitari per atendre el servei. Aquests estudiants formen part del grup de 1.200 que es van oferir, a través del Consell d’Estudiants de Medicina de Catalunya (CEMCAT), per donar suport en la gestió sanitària del coronavirus. Els contractats van rebre
formació dies enrere, al mateix espai on s’ha creat la central telefònica.
Els operadors fan el primer cribratge
Salut informa que l’objectiu és reduir la saturació del servei per “l’allau” de consultes a l’entorn del coronavirus. La sala nova atén totes les trucades relacionades amb la pandèmia. Els operadors fan un primer cribratge i les més greus es traslladen a l’equip mèdic del 061.
Les persones que atenen els telèfons segueixen la normativa sanitària: estan separats per una distància d’entre un i dos metres i disposen de material de protecció.
Una sala addicional del 061 al 22@
En els darrers dies al 061 Salut Respon ja s’hi havia afegit una sala addicional amb 50 posicions noves a la zona del 22@ de Barcelona. Per minimitzar la saturació d’entrada del telèfon 061 Salut Respon, també s’han incrementat els canals telefònics, que han passat dels 180 inicials als 420 actuals.
Aquest reforç se suma a iniciatives que s’han posat en marxa darrerament com ara l’aplicació Stop Covid-19 Cat, amb la qual es fa seguiment dels pacients que presenten símptomes de la malaltia. Està disponible per a iOS i Android.