L’ATM va aprovar al juny de forma inicial l’estudi informatiu sobre la connexió del tramvia, un tràmit necessari en tota obra ferroviària abans d’encarregar el projecte executiu. El document tècnic va analitzar altres opcions per unir els tramvies, però va decantar-se per la Diagonal tenint en compte diversos criteris, com ara l’impacte ambiental. L’estudi informatiu estava pendent d’aprovació definitiva, tràmit que el govern municipal va demanar posposar fins que no acabés la comissió del tramvia.

El líder municipal del PDeCAT, Xavier Trias, ha alertat que amb aquest tràmit a l’ATM el govern de Colau busca “mecanismes estranys” per aprovar el projecte “de forma indirecta”. Trias ha recordat que va pactar amb l’executiu retirar del pressupost una partida de 400.000 euros per al projecte i ha instat l’alcaldessa a complir els acords. L’exalcalde ha reclamat que obres com la del tramvia, que sobrepassen un mandat, han de tenir un consens ampli.

El govern nega cap maniobra oculta

El director de l’estratègia per a la connexió del tramvia, Pere Macias, ha assegurat que el tràmit de l’ATM és “una peça més” dins les competències d’aquest òrgan que formen l’Ajuntament, la Generalitat i l’Àrea Metropolitana, però que en cap cas no suposa que les obres comencin immediatament. “Per tirar endavant una obra fan falta projectes i pressupostos, i aquests tràmits s’hauran d’anar fent a l’ATM i en l’àmbit municipal”, ha dit Macias.

Altres grups de l’oposició s’han enganxat a aquesta polèmica. La líder municipal de Cs, Carina Mejías, ha denunciat que Colau vulgui aprovar projectes “per la porta del darrere” i posa de manifest “la seva incapacitat per al diàleg i l’acord”. Des d’ERC, el portaveu, Jordi Coronas, ha rebaixat les sospites del PDeCAT i ha assegurat que la votació en el plenari és necessària si l’alcaldessa vol avançar diners per fer una obra que no és de competència municipal.