La pacificació de la ronda de Sant Antoni la convertirà en un eix pensat per als vianants, les bicicletes i el transport públic. A més, els espais verds també guanyaran terreny. La renovació s’emmarca en les actuacions que s’estan duent a terme al voltant del Mercat de Sant Antoni, amb l’objectiu d’omplir de vida l’entorn, segons destaca l’Ajuntament. El projecte complementarà la superilla que s’implementarà a l’entorn del mercat, basada en la superilla situada al Poblenou, i passa per sumar més espais per als veïns i reduir el volum de vehicles.

Pel que fa a l’espai destinat als cotxes, s’eliminarà un carril de circulació de pujada, de manera que passarà a haver-n’hi només un per cada sentit. Pel que fa a les bicicletes, la ronda comptarà amb un nou carril bici bidireccional al centre de la calçada que permetrà seguir avançant en el desplegament de la xarxa de carrils ciclables que hi ha a la ciutat.

Les obres es faran en dues fases. La primera, en el tram de la ronda comprès entre els carrers del Comte d’Urgell i de Floridablanca, s’executarà a partir de l’octubre del 2018 i s’allargarà durant uns dotze mesos. La segona, des de Floridablanca fins a la plaça de la Universitat, no s’afrontarà fins al següent mandat.

Més connectivitat per a autobusos

Amb la reobertura del tram Urgell – Floridablanca, es recuperarà la connectivitat per a autobusos a la ronda de Sant Antoni i es milloraran les freqüències de pas. La intenció de l’Ajuntament és que amb aquest canvi, l’eix esdevingui un connector pacificat que lligui els districtes de l’Eixample i Ciutat Vella i fomenti un model de ciutat més sostenible.

Un projecte dialogat amb els veïns i comerciants

L’Ajuntament ha compartit els criteris de la proposta del projecte amb el veïnat i comerciants. Ho han fet en diverses sessions de treball celebrades durant l’elaboració de l’avantprojecte. El govern municipal també va presentar els detalls de la proposta en el Consell del Barri de Sant Antoni d’aquest dilluns. Un dels actors que han participat en el procés, la plataforma veïnal Fem Sant Antoni, lamenta que la proposta no s’hagi pogut elaborar per mitjà d’un procés participatiu compartit entre els veïns dels barris de Sant Antoni i el Raval.