La superilla del Poblenou compleix un any i la confrontació continua

En tot aquest temps el govern municipal ha fet diverses modificacions a l’àrea, tant en l’àmbit de la mobilitat com en la pintura i el mobiliari urbà

La superilla del Poblenou fa un any aquest dimarts. Era una aposta del govern municipal que no ha estat exempta de crítiques. Els veïns i treballadors de la zona estan dividits entre defensors i detractors de la mesura i la polèmica també s'ha servit en l'àmbit de la política municipal. Per la seva banda, el govern d'Ada Colau considera que la zona pacificada ha superat el període de prova.

Es va estrenar el primer dilluns de setembre de l'any passat i durant les primeres setmanes era habitual veure com els conductors realitzaven infraccions de trànsit per tal de fugir d'aquesta zona o per desconeixement.

De seguida van sorgir les primeres crítiques d'alguns veïns i comerciants. A més, van criticar que la superilla no es consensués amb ells. L'eliminació de les zones de càrrega i descàrrega, l'anul·lació de les parades d'autobús i el col·lapse dels carrers perimetrals van ser els principals problemes.

És per això que el govern municipal va fer una passa enrere i en menys de dos mesos es van posar nous aparcaments per a veïns, es van apropar parades d'autobús i es van refer els girs interiors de la superilla. A més, també s'hi van ampliar el mobiliari i la vegetació. El canvi més destacat es va fer a principis del 2017, amb la creació d'una via de baixada a Roc Boronat que permet creuar la superilla de dalt a baix.

La fase de prova s'ha superat

A tot això, el govern municipal considera que la superilla ha superat amb èxit la fase de prova i la mantindrà. Segons el regidor de Sant Martí, Josep Maria Montaner, s'ha "aconseguit demostrar que pràcticament tots els arguments contraris s'han anat rebatent i superant" i que ara el Poblenou "és un focus de vida veïnal i d'activitat".

Trobades amb els diferents