L’Ajuntament preveu instal·lar aquest 2020 dos radars de tram nous a la ciutat. En concret, s’ubicaran a la ronda del Litoral (a l’altura del Moll de la Fusta) i a la ronda del Mig (al túnel de Badal). Aquests dos radars de tram s’afegeixen al que s’instal·larà els propers mesos al túnel de la Rovira i al de la ronda de Dalt, en funcionament des del 2016.

L’intendent major de la divisió de Trànsit de la Guàrdia Urbana, Juan José Vilanova, ha assegurat que “el control de la velocitat és una prioritat” del cos perquè com més alta és la velocitat, més probabilitats hi ha de patir un accident greu. Vilanova ha afegit que “l’objectiu no és posar multes, és evitar accidents”.

radars tram Barcelona

Per la seva banda, la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, ha reblat que “anirem més enllà” dels dos radars de tram anunciats i aviat també s’instal·laran radars (tant fixos com de tram) als carrers amb límits de 50 km/h i de 30 km/h. “La velocitat a la ciutat és massa alta, tenim dificultats perquè es respectin els límits“, ha advertit Alarcón.

Reduir un 20 % els morts en accidents

L’arribada de radars s’ha anunciat durant la presentació del Pla de seguretat viària 2019-2022, que es proposa reduir un 20 % les víctimes mortals per accidents de trànsit a la ciutat. En aquest sentit, l’intendent major de Trànsit de la Guàrdia Urbana, Juan José Vilanova, ha dit que “el 2022 volem que Barcelona hagi patit [com a màxim] 17 morts” relacionades amb la mobilitat.

Vilanova també ha afegit que es vol reduir un 16 % (fins a 167) els ferits greus. Vilanova ha assegurat que aquests són “uns objectius rigorosos, que hem d’intentar complir”, tot i que la Urbana i l’Ajuntament -ha dit- treballen amb l’objectiu zero víctimes.

Codi de bones pràctiques a bicis i motos compartides

En paral·lel al pla, l’Ajuntament també està estudiant la possibilitat de fer un Codi de bones pràctiques per als usuaris de bicis i motos compartides, amb l’objectiu que compleixin les normes de circulació. Les empreses que lloguin els vehicles a Barcelona s’hi hauran d’adherir, i si els usuaris no compleixen el codi, tindran prohibit llogar més bicicletes i motos.

La regidora Rosa Alarcón ha explicat que la intenció de la mesura “és protegir els més febles, especialment els vianants” i l’Ajuntament es planteja, més endavant, exportar el Codi de bones pràctiques també als usuaris del bicing. A hores d’ara el consistori està estudiant quin marge d’infraccions viàries permetrà als usuaris abans d’expulsar-los.