túnel de la Rovira radar de tram

El túnel de la Rovira tindrà un radar de tram, a 60 km/h, i podria entrar en funcionament durant el setembre del 2020. Segons ha pogut saber betevé, l’Ajuntament ha tret a concurs la instal·lació de les càmeres que controlaran la velocitat dels cotxes i motos tant en sentit ascendent com en sentit descendent, per un valor de 321.800 €.

En el document publicat al portal de licitacions, el consistori explica que l’objectiu del radar per tram és “aconseguir que els vehicles no redueixin la velocitat tan sols en els punts on hi ha bandes reductores de velocitat”. Fonts municipals han explicat a betevé que és una mesura més per seguir avançant cap a una major seguretat viària a la ciutat amb perspectiva de visió de zero morts. Segons els càlculs municipals, diàriament circulen pel túnel de la Rovira més de 40.000 vehicles de mitjana.

On s’instal·larà el radar de tram?

Les càmeres del radar de tram del túnel de la Rovira s’instal·laran a l’entrada i a la sortida del túnel, en ambdós sentits. Les prescripcions tècniques obliguen que entre la càmera d’entrada i la de sortida hi hagi, almenys, 1 km. Es dona la circumstància que el túnel de la Rovira fa aproximadament 1,3 km de llarg. A continuació es representa gràficament on s’instal·laran les càmeres en sentit nord.

radar per tram tunel de la Rovira 1

radar per tram tunel de la Rovira 2

En canvi, la instal·lació del radar per tram en sentit sud serà la següent.

radar per tram tunel de la Rovira 3

radar per tram tunel de la Rovira 4

En tot el tram controlat per les càmeres la velocitat màxima permesa serà de 60 km/h, a excepció de la sortida del túnel, on la velocitat màxima permesa es reduirà a 50 km/h. Actualment, el tram descendent ja té aquesta configuració, però l’ascendent té una velocitat màxima permesa de 40 km/h a la sortida del túnel.

Si les càmeres calculen que un conductor ha excedit els límits de velocitat, enviarà la denúncia a la Guàrdia Urbana i s’exposarà a rebre una multa de trànsit. Amb els treballs també es trauran les bandes reductores de velocitat i se substituiran per bandes sonores. El radar de tram següent que podria arribar a la ciutat és el del futur túnel de Glòries.