ASSUMPTA ESCARP, regidora del PSC "El temor nostre ja no és que tirin l'anella, perquè això ja és inevitable, sinó bàsicament que està molt poc previst tot plegat i, per tant, l'espai provisional pot quedar durant molt de temps." EDUARDO BOLAÑOS, regidor del PP "Que los trazados alternativos previstos se planifiquen con tiempo, se informe a los vecinos, se informe a los turismos que entran y salen de la ciudad y que haya una señalización adecuada." RICARD GOMÀ, president del Grup Municipal d'ICV-EUiA "La proposta que fan és negativa en la mesura que no hi ha una aposta clara per disminuir el trànsit privat i no hi ha una aposta clara per una reducció de l'espai estructural pels cotxes." JORDI PORTABELLA, president del Grup Municipal d'ERC+Dcat+Rcat "Creiem que abans de res, el que s'hauria d'haver fet era el túnel, que a l'hora de fer aquest túnel s'hauria d'haver planificat de forma i manera que s'hagués potenciat el transport públic."

La regidora del PSC, Assumpta Escarp, ha posat sobre la taula la idoneïtat d’enderrocar ara el tambor. Escarp ha assegurat que el govern ha pressupostat fins al moment una petita part de tot el projecte de transformació, la qual cosa fa dubtar la regidora que l’horitzó de 2018 es compleixi. “El temor nostre ja no és que tirin l’anella, que és inevitable, sinó bàsicament que està molt poc previst tot plegat i, per tant, l’espai provisional pot quedar durant molt temps”, ha sentenciat. Escarp també ha assenyalat que les obres a les Glòries coincidiran amb treballs a altres vies bàsiques i que creu que això pot dificultar la circulació per la ciutat.

Des del PP, Eduardo Bolaños ha demanat al govern que “es posi les piles i faci bé les coses”. El regidor popular comparteix l’enderroc de l’anella, però reclama a l’executiu senyalitzar bé els traçats alternatius, planificar-los amb temps i informar-ne veïns i conductors. Bolaños ha demanat també que s’escurcin els terminis de construcció del túnel de la Gran Via, que ha de començar el 2015, per no allargar més les afectacions al trànsit i al veïnat.

Per Ricard Gomà, d’ICV-EUiA, la transformació de les Glòries “no aposta per una reducció dràstica i significativa de l’espai destinat als cotxes”. “La proposta que fan és negativa”, ha dit Gomà, que veu en la desconstrucció del tambor “una oportunitat” per reduir l’espai per als vehicles privats. En aquest sentit, Iniciativa presentarà a la Comissió de Seguretat i Mobilitat de la setmana vinent una proposició que reclama reduir un carril d’entrada i sortida a la Gran Via, des de Sant Adrià fins a les Glòries.

El president del Grup Municipal d’Unitat per Barcelona (ERC+Dcat+Rcat), Jordi Portabella, ha defensat que abans d’enderrocar l’anella viària calia deixar fet el túnel de la Gran Via. “Aquesta via absorveix molta intensitat de vehicles i calia primer garantir aquesta mobilitat i, alhora, afavorir el transport públic”, ha dit. Portabella ha admès que els talls de trànsit d’aquest dissabte obren “una fase incerta de circulació”, i ha assenyalat que la nova quadricula a l’entorn de les Glòries tindrà un impacte acústic, en el trànsit i en la contaminació.