El Consell d’Administració de BIMSA, l’empresa municipal encarregada de les infraestructures de la ciutat, ha adjudicat aquest dimarts les obres del túnel de la plaça de les Glòries. Tot i presentar-se al concurs, cap de les empreses que formaven part de l’UTE a la qual es va rescindir el contracte, l’abril de l’any passat, no ha aconseguit fer-se amb cap dels cinc trams en què s’ha dividit l’obra. Entre les constructores a les quals s’ha confiat la represa de les obres hi ha Ferrovial, esquitxada pel finançament irregular de CDC en el cas Millet.

Ferrovial ha aconseguit un dels trams de més volum econòmic. En concret, s’encarregarà de l’estructura del túnel entre els carrers de Badajoz i la rambla del Poblenou. Les UTE formades per Acciona i Copcisa, Vias y Construcciones i CRC Obras y Servicios, i Dragados i ACSA s’han endut els trams més complexos, que inclouen l’excavació per sota dels túnels de metro i Rodalies. El cinquè tram, que consisteix en l’excavació de les contravoltes i l’interior del túnel entre Badajoz i la rambla del Poblenou, ha anat a parar a mans de l’UTE formada per OHL, FCC i Construcciones Rubau.

Les obres s’han adjudicat per 68,8 M € més IVA i està previst que comencin el mes de març. Els treballs tenen una durada estimada de 32 mesos i l’Ajuntament preveu que el túnel es posi en funcionament el primer trimestre del 2021. A banda del túnel, BIMSA ha adjudicat també les obres del parc de Glòries, inspirat en el projecte de la Canòpia Urbana. També començaran al març, per sobre de la Gran Via. Un dels cinc trams en què s’han dividit les obres del parc ha anat a parar també a Ferrovial.

L’adjudicació a aquesta constructora, esquitxada per la trama del 3 % en el Cas Millet ha generat recels a ERC, que ha carregat contra aquesta decisió, igual que també ho han fet Cs i la CUP.