La reordenació de les 14 vies existents a Sants millorarà la fluïdesa dels trens que arriben a l’estació. Aquestes són les vies que utilitzen el tren d’alta velocitat, el servei de Rodalies, la mitjana i també la llarga distància. Moltes vegades els combois que passen per Sants han d’aturar-se al túnel i esperar que el tren precedent acabi de fer l’entrada i sortida de viatgers.

estació de sants vies

Del total de vies existents, n’hi ha vuit que es destinen a l’alta velocitat i no canviaran. Allà on es produiran modificacions són en els rails que tenen una càrrega desigual de trens. Això passa amb les sis vies que connecten amb el túnel del passeig de Gràcia i, en canvi, només hi ha dues vies que connecten amb el plaça de Catalunya. Per compensar aquesta desigualtat el que es farà és que per cada túnel hi passin el mateix nombre de vies: quatre per cada túnel i dos per cada sentit de la marxa. El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha anunciat en la celebració dels 10 anys de l’AVE Madrid-Barcelona, que les obres a Sants començaran en les properes setmanes.

Què es guanyarà amb aquesta reordenació de vies

Principalment els passatgers guanyaran alguns minuts de trajecte que fins ara perdien aturats a l’interior del túnel. La freqüència de pas no s’alterarà i serà la mateixa que fins ara. El que es notarà és més fluïdesa en la circulació dels trens. En el futur, quan arribin dos combois en el mateix moment podran parar a l’estació, un a cada costat de l’andana. Ja fa més d’un any que es van licitar aquestes obres a Sants per guanyar agilitat en la circulació dels trens.

obres a l'estació de la Sagrera de tren
  Obres a l’estació de la Sagrera

L’estructura de la Sagrera s’iniciarà en breu

El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha tornat a donar més detalls sobre els terminis d’actuació en els treballs de la futura estació de la Sagrera. El mes de març les màquines començaran a aixecar l’estructura del que serà l’estació. Fa unes setmanes es va anunciar que les obres es tornaven a reprendre després de quatre anys aturades. En aquells moments es van iniciar els treballs per construir la llosa, que és la base de l’estació. Per aquesta nova infraestructura hi passarà l’alta velocitat i també les línies de Rodalies R1 i R2.