La candidata de la CUP Capgirem Barcelona a les eleccions municipalsAnna Saliente, ha plantat Barcelona Global i no ha participat en el cicle d’entrevistes Objectiu Barcelona, que l’associació empresarial ha estat duent a terme als candidats municipals. A les portes del Teatre Romea, on s’havia de celebrar l’acte aquest dijous al matí, Saliente ha explicat que la seva formació ha decidit no participar-hi perquè Barcelona Global “és un dels agents clars en la creació de la marca Barcelona, responsable de la situació d’emergència social actual”. La candidata ha afegit que es tracta d’un dels lobbies empresarials més importants de Barcelona, que “representa un model que cal revertir”.

Pels cupaires, la gestió econòmica que fan les empreses que formen part de Barcelona Global es basa en l’augment del benefici a costa de les condicions laborals dels treballadors. A més, denuncien la voluntat i capacitat d’incidència en la política pública.

Saliente ha mencionat algunes de les empreses que formen part de Barcelona Global i que, a parer de la CUP, són nocives per als interessos dels barcelonins. Ha parlat, per exemple, d’Airbnb, recordant que “mentre hi ha gent que no pot pagar el lloguer, Airbnb té 19.000 pisos”. Un altre exemple que ha posat és Agbar, una empresa que fa negoci, ha dit, d’un bé, l’aigua, “que és públic”. S’ha referit, també, a Amazon, i n’ha denunciat la “precarització” dels seus treballadors. De Fira de Barcelona, Saliente n’ha criticat que es destinin terrenys municipals a interessos privats. I ha recordat que el cost que paga Fira de Barcelona per aquests terrenys “és de 25 cèntims el metre quadrat l’any”.