L’alcaldessa i candidata a la reelecció, Ada Colau (BComú), ha proposat ampliar els carrers de zona 30 a Barcelona per reduir els accidents de trànsit. Segons ha explicat, la meitat de tots els carrers de la ciutat tenen la velocitat limitada a 30 km/h, i la voluntat és arribar-ne al 75 %. “És clau reduir la velocitat per reduir l’accidentalitat”, ha afirmat Colau, que ha dit que els experts assenyalen la velocitat com la causa principal dels accidents.

Entre els carrers que veurien reduïda la velocitat, la candidata de BComú ha posat d’exemple Diputació, Bruc, Creu Coberta, Gran de Gràcia i Torras i Bages. Colau ha dit que l’ampliació de zones 30 no afectarà les vies més transitades. L’anunci de l’alcaldessa s’afegeix al pla contra la contaminació que va anunciar aquest dilluns per treure cotxes de l’Eixample i pacificar un de cada tres carrers del districte.

A banda de reduir la velocitat, BComú ha anunciat la intenció de crear 50.000 aparcaments de bicicleta per treure de la vorera motos i bicis; aprofitar locals buits per fer-hi aparcaments segurs de bicis i altres ginys de mobilitat, i una nova regulació semafòrica perquè els vianants s’esperin menys. Eloi Badia, número set a la llista de BComú, ha explicat que es vol guanyar espai públic en xamfrans de l’Eixample i crear “refugis climàtics” amb arbres i tendals.

L’endemà d’haver acusat el Departament d’Interior de la Generalitat d’abandonar la seguretat de Barcelona i insinuar motius electorals, Ada Colau no ha volgut fer cap comentari més a la carta que li ha respost el conseller Miquel Buch. La candidata de BComú ha reiterat que les crítiques no eren per als mossos d’esquadra sinó cap al conseller, a qui ha recordat que fa temps que li reclama més agents.