Des que va començar la campanya de les eleccions generals 2019, l’interès per conèixer els candidats que s’hi presenten ha anat en augment. Les cerques a Google sobre què proposen els líders espanyols, qui conforma les llistes electorals, què duen als programes electorals i, també, què diuen als actes de campanya no han parat de créixer aquests dies.

Ara bé, arreu d’Espanya l’interès pels líders espanyols dels partits no s’ha distribuït de la mateixa manera. Ens fixem en com han evolucionat les cerques a internet de Pablo Casado, Pedro Sánchez, Albert Rivera, Pablo Iglesias i Santiago Abascal. 

Cerques a Google dels candidats a les eleccions, durant la campanya

Des de l’inici de la campanya de les eleccions espanyoles i fins aquest diumenge, 28 d’abril, l’interès pels candidats, segons Google Trends —eina d’anàlisi de tendències de cerques de Google— no s’ha distribuït de la mateixa manera arreu d’Espanya. Això sí, es pot observar un clar predomini de l’interès per Pablo Iglesias a internet per informar-se de tot el que envolta la seva persona i el partit d’Unides Podem.

El líder del PP, Pablo Casado, ha captat les cerques al territori de Castella i Lleó, mentre que Santiago Abascal, líder de Vox, ho ha fet a La Rioja, Múrcia, Extremadura, Cantàbria i Melilla. Albert Rivera ha estat el més cercat a Ceuta, mentre que Pedro Sánchez no ha estat líder de cerques a cap comunitat durant la campanya.

L’interès pels candidats el dia de les eleccions generals

L’interès pels candidats s’ha revolucionat en les darreres hores i es pot veure el mapa d’Espanya tenyit de verd, per l’increment de cerques del candidat de Vox, Santiago Abascal. Mentre que Albert Rivera encapçala l’interès a Catalunya, Pablo Iglesias ho fa, per exemple, en les comunitats de Galícia, Astúries, Canàries, La Rioja, País Valencià i les Balears. Ara bé, més cerques a Google, però, no volen dir més vots a les urnes. Per això, caldrà esperar que comenci l’escrutini i els primers resultats de les eleccions generals 2019.