Barcelona prioritzarà el turisme sostenible i que minimitzi “els efectes negatius al resident” en la futura estratègia de màrqueting turístic de la destinació Barcelona. Aquest estratègia, impulsada per Turisme de Barcelona, marcarà les pautes de promoció del sector turístic a partir de l’any 2019.

Aquest dilluns, l’alcaldessa, Ada Colau, i el president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls, (que integren Turisme de Barcelona) i el president del Consorci de Turisme de Barcelona, Joan Gaspart, han donat el tret de sortida al procés d’elaboració de l’estratègia. Ho han fet davant de 200 actors del sector, tant públics com privats.

En els propers sis mesos es farà una diagnosi de Barcelona com a destinació turística i es definiran les accions del pla. Durant la fase inicial ja s’han marcat alguns objectius:

  • Donar resposta a les demandes dels turistes sense comprometre la sostenibilitat de la ciutat.
  • Minimitzar els efectes negatius als veïns i assegurar el màxim retorn social.
  • Promoure sectors econòmics estratègics, com el turisme de reunions.

Colau firma una treva amb el sector turístic

L’estratègia de màrqueting s’emmarca en el Pla estratègic de turisme 2020 i veurà la llum en un moment en què els hotelers posen pressió a l’Ajuntament perquè posi fi als problemes d’incivisme i rellanci la marca Barcelona.

De fet, en la presentació de Joan Torrella com a nou director general de Turisme de Barcelona, el govern de Colau i el sector turístic van escenificar el xoc per l’estat del turisme a la ciutat. Tensions que, aquest dilluns, han quedat aparcades perquè tant l’alcaldessa com els representants del sector han mostrat bona sintonia.

Colau i Gaspart se saluden

En aquest sentit, Colau ha assegurat que “és imprescindible implicar-nos tots” per aconseguir un model de turisme sostenible i ha dit que “tenim l’obligació de conjurar-nos tots per avançar en aquesta direcció”. Joan Gaspart ha recollit el guant i ha assumit “el compromís en nom dels empresaris” perquè “l’èxit no beneficiï una part, sinó tothom”.

En paral·lel, però, les dades d’aquest estiu mostren que Barcelona ha crescut un 4,6 % en nombre de visitants i que els turistes posen un notable alt a la ciutat com a destinació turística.