Els turistes que busquen continguts sobre Barcelona a internet n’obtenen una bona informació. Segons l’Índex de Reputació Online IRON la ciutat obté un 8,42 de nota en les valoracions que fan els turistes sobre els atractius que té la ciutat, els allotjaments i la restauració. Aquest índex analitza més quatre milions d’opinions en línia que es poden trobar a les principals plataformes d’internet.

Els turistes recomanen especialment Barcelona pels seus recursos culturals i li donen una nota de 8,92. La Sagrada Família és l’atractiu turístic més ben valorat pels estrangers que visiten la ciutat amb un 9,3, mentre que la segona posició és per al Parc Güell, que obté un 8,6. També sobresurten les recomanacions vinculades al patrimoni cultural. Hi ha 375.000 opinions on es destaquen edificis com la Casa Batlló (9,26) o el Palau de la Música (9,41) i museus com el CosmoCaixa (9,22) o el MNAC (9,13). Pel que fa als espais urbans, entre els més ben valorats hi ha el Gòtic, el Born o la muntanya de Montjuïc.

Per nacionalitats, el turista rus i el xinès són els qui millor valoren Barcelona a la xarxa, mentre que els que puntuen més a la baixa en atractius turístics són els visitants nòrdics, tant suecs com noruecs o danesos.

L’índex situa Barcelona en la quarta posició de les ciutats que més creixen en contingut valorat a internet, només superada per Madrid, Praga i Viena. En només un any, entre 2017 i 2018, el volum d’opinions dels usuaris s’ha incrementat un 28 %.

L’Ajuntament valora positivament les dades que s’han obtingut d’aquest índex, en què ha treballat l’Observatori del Turisme a Barcelona. Pel regidor de Turisme, Comerç i Mercats, Agustí Colom, demostren que aquest és precisament el turista que Barcelona vol i que està molt lluny del turisme de borratxera, que no és desitjable.