ELOI BADIA, regidor de Presidència: "Qui l'any passat va dir que sí, doncs està més a prop de tornar a dir que sí en aquesta ocasió. Ara bé, les converses les tenim amb totes les formacions." SÒNIA RECASENS, regidora de CiU: "Llancem globus sonda, llancem missatges per fer veure que fem polítiques justes i redistributives, però realment no veiem per enlloc més que improvisació i postureig." PACO SIERRA, portaveu del Grup Municipal de C's: "No es precisamente la adecuada vía tasas o ordenanzas fiscales, sino mediante hacer atractivo por parte de los usuarios los transportes no contaminantes." XAVIER MULLERAS, regidor del PP: "L'única inversió que presenten és la inversió en parquímetres perquè l'únic que vol Ada Colau és invertir per recaptar més als barcelonins."

Després de la presentació de la proposta que el govern fa per a les ordenances fiscals de 2017, ara s’obre un període de negociacions fins que el darrer ple de l’any les acabi aprovant de manera definitiva. El primer tràmit que hauran de passar serà la Comissió d’Economia de la setmana vinent, tot i que Eloi Badia ha afirmat que ja estan mantenint converses “amb totes les formacions”.

Badia també s’ha mostrat confiat per aconseguir de nou el suport d’ERC i la CUP, ja que “qui l’any passat va dir que sí, és més a prop de tornar a dir que sí en aquesta ocasió”. Les dues formacions encara no s’han pronunciat; qui ho han fet són la resta de grups de l’oposició per posicionar-s’hi en contra.

La regidora de CiU Sònia Recasens ha dit que la proposta d’ordenances és només un “globus sonda” per fer veure que el govern fa polítiques justes i distributives tot i que, ha afirmat, “no veiem per enlloc més que improvisació i postureig”. Tampoc no han mostrat el seu vistiplau C’s ni el PP. Pel portaveu del Grup Municipal de C’s, Paco Sierra, crear una taxa “no és la via adequada” per promoure el transport no contaminant, sinó que consideren millor “fer-lo atractiu per als usuaris”. Per la seva banda, el regidor del PP Xavier Mulleras ha denunciat que el gravamen per a vehicles contaminants sigui, en realitat, una inversió “per recaptar més als barcelonins”.