Es va enamorar de la novel·la gràfica ‘Robot dreams’, de Sara Varon, i l’ha portada al cine. Segons explica el director Pablo Berger al programa ‘Plaça Tísner’, la història del gos i el robot ambientada en una Nova York antropomòrfica el va commoure tant que ha volgut compartir-la amb el públic. Això sí, s’ha fet seu el relat: “El protagonista és en Dog, però en realitat soc jo que he estat un gos solitari a Nova York en el passat, i és una de les meves pel·lícules més personals”.

Aquest és el quart llargmetratge de Berger i el seu debut en el camp de l’animació. Estrenat en el Festival de Canes, ha passat per Annecy i Sitges, entre altres cites internacionals, abans d’arribar als cinemes. Ha guanyat dos premis Gaudí, en les categories de millor film d’animació i millor música original. A més, ha estat nominat als Oscars 2024 com a millor pel·lícula animada, i en quatre categories als premis Goya, quelcom insòlit en un film animat.

Tot i això, segons el director, el que definirà realment l’èxit de la cinta serà l’acollida a les sales: “Necessito que connecti amb el públic i que els inversors recuperin la inversió si vull poder fer una altra pel·lícula”.

Un film amb homenatges cinèfils

Pablo Berger adverteix que ‘Robot dreams’ és una pel·lícula per a tots els públics: “És per a infants, però els tractem com a adults i també és pel públic en general i, sobretot, pel públic cinèfil“. El film, de fet, està ple de picades d’ull als aficionats al setè art amb homenatges a ‘Taxi Driver’, ‘Manhattan’ o ‘El màgic d’Oz‘. “És com un ‘Busca a Wally’ de la cinefília, crec que obriré un compte d’Instagram perquè els espectadors diguin quines referències a la història del cine hi ha“, adverteix.

La pressió en una carrera d’èxit

Amb ‘Robot dreams’ l’autor es reafirma en la seva idea de continuar fent “pel·lícules personals que sorprenguin l’espectador”. Assegura que la seva idea és “deixar la pressió a un costat i no fer estratègies o pensar en la part econòmica” perquè el que vol és emocionar l’audiència. “Triomfaré si faig que se li posin els ulls plorosos a l’espectador”, conclou.

Berger va debutar amb èxit amb ‘Torremolinos 33’ i després va arribar ‘Blancaneu’, la pel·lícula que el va “posar en el mapa” guanyant 10 premis Goya i amb nominacions als Cèsar i als Oscar. Va presentar la seva penúltima obra, ‘Abracadabra’, el 2017 i diu no tenir definit encara quin serà el seu proper projecte.