El musical ‘La historia interminable‘ arriba a Barcelona després d’haver-se estrenat a Madrid. Serà al Teatre Apolo a partir del 22 novembre. És la primera vegada que el llibre de Michael Ende s’adapta en aquest format. I no només això: el muntatge presenta una revisió més extensa que la que va fer l’exitosa pel·lícula de l’any 1984, a càrrec de Wolfang Petersen, en què només s’explicava la primera part de la novel·la.

Agrada al públic perquè hi ha un nivell de cant molt alt, amb personatges molt diferents i cadascú té el seu moment”
Maria José Santos, directora vocal

El film sí que ha servit, però, d’inspiració per la part estètica de l’espectacle produït per Dario Regattieri. També en l’àmbit musical. Segons destaca la directora vocal de la funció, Maria José Santos, al programa ‘Plaça Tísner‘, “hi ha sintetitzadors dels anys 80 i arranjaments que ens transporten a aquella època”.

Santos adverteix, a més, que la partitura del compositor Ivan Macias amb lletra de Félix Amador és molt exigent pels cantants: “Agrada al públic perquè hi ha un nivell de cant molt alt, amb personatges molt diferents i cadascú té el seu moment”.

Intèrprets menors de 18 anys

Blanca Casellas i Joan Pasqual interpreten Bastian i Atreyu, els dos protagonistes de la trama que han de salvar l’Emperadriu Infantil i el regne encantat de Fantasia. I ho fan amb tan sols 17 i 15 anys, respectivament. Per Pasqual, participar en un musical d’aquestes característiques és “una oportunitat molt gran“.

Expliquen que els van escollir després de superar un càsting i, segons Casellas, fa temps que es preparen per al paper: “Hem fet formació en una escola de teatre musical i després hem estat treballant un mes a Madrid amb la resta del repartiment adult abans de començar els assaigs a Barcelona”.

Animatrònica innovadora

L’ús de mecanismes robòtics o electrònics per simular l’animació d’éssers vius es coneix amb el nom d’animatrònica. És una tècnica que, tal com explica el director artístic del muntatge, Federico Barrio, utilitzen de manera innovadora a l’estat i els permet “fer veure que les criatures estan vives i que formin part de la història igual que els actors”.

L’exemple més espectacular és el de Fújur, l’emblemàtic drac blanc que pesa 600 quilos, està fet amb més de 50 metres de tela de peluix i s’acciona mitjançant un sistema pel qual s’han fet servir prop de 300 metres de cable de frens.

Efectes especials i participació del públic

A cada funció de ‘La historia interminable’ treballen un total de 70 persones entre artistes i tècnics. Barrio detalla també que es tracta d’un “espectacle immersiu amb parts de la història que passen al pati de butaques i efectes especials que fan que l’experiència vagi més enllà“.

Ens agradaria que aquest muntatge, que vam fer des de zero, pugui tenir un creixement i portar-lo a altres límits”
Federico Barrio, director artístic

Segons el director artístic, després de passar per Barcelona, l’objectiu és poder portar el musical a l’estranger: “Ens agradaria que aquest muntatge, que vam fer des de zero, pugui tenir un creixement i portar-lo a altres límits“.